Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Hybrid View
-
07-09-12, 09:46 #1
Sv: Dagboken til Vibeke S
Hei hei
Jeg kommer her med en fantastisk fin oppdatering!
Føler meg bare så utrolig heldig, for jeg er frisk igjen!
Ble jo operert for 4-5 uker siden, hvor galleblæren og en "grushaug" ble fjernet. Etter to uker var jeg helt fin, og det er jeg fortsatt. Jeg kan spise stort sett alt, bortsett fra råkost har jeg merket meg.
Har noen luftproblemer enda, men ikke så mye.
I forrige uke var jeg hos min nye lege for å ta nye blodprøver. Ville sjekke Ft4 som jo har vært for høyt det siste året, samt de andre stoffskifteprøvene, B-12, D3 og magnesium.
Legen var utrolig hyggelig og tålmodig og ikke minst kunnskapsrik. På mandag fikk jeg svar på prøvene mine, og dette er faktisk helt utrolig!
Ft4 er 22,8 (9-22), så den er bare litt forhøyet uten de store konsekvensene av dette (jeg fryser ikke og blir fort full...), altså ingen stoffskiftesykdom nå.
Mitt magnesiumnivå ligger over referanseverdien! Det er mange år siden sist jeg klarte å komme opp innenfor referanseverdiene. Kan det komme av magnesiumoljen? I såfall skylder jeg kjære Vigdis en stor takk
D3 er på 95 og B-12 er høyt (selv om det er lenge siden sist sprøyte).
Kan det ha noe med opptak av vitaminer og mineraler i tarmen, at jeg nå ikke har en syk galleblære å stri meg?
Og i tillegg til alt dette så krymper nå den forstørrede skjoldbruskkjertelen og strumaen er helt borte.
Jeg aner ikke hvorfor jeg ble syk og hvorfor jeg nå er frisk, men min egen lille teori går på at kroppen reagerte på en ødelagt galleblære og jeg fikk en betennelse i skjoldbruskkjertelen som heldigvis brendte seg ut. Vanligvis så får man jo lavt stoffskifte i en periode etter dette, men som endoen på Haukeland forklarte (Husebye), dette kan jo oppføre seg på utrolig mange forskjellige måter. Så krysser jeg bare fingrene for at jeg er frisk fra slt dette nå, uansett så nyter jeg livet og humøret og energien. Jeg jobber for fullt, leker med tre-åringen, er smamen med kjæresten, fikser leiligheten, trener og er i tillegg sosial og treffer venner og kan ha fritidsaktiviteter! Til helgen skal jeg på teaterworkshop. Når man har kjent på at det ikke er selvfølgelig at man klarer dette, så er jeg bare utrolig takknemmelig!
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
07-09-12, 11:11 #2
Dejligt du gider opdatere når det går godt! Håber at det bliver du ved med, VibekeS
Og tillykke med fremgangen, lige når man ellers var ved at glemme, hvordan det er at have det godt med krop og sind. 
Det var Hassan, der har bragt efterretninger om magnesiumolien til forummet, og Vigdis med flere har bragt nyheden videre, til virkelig stor nytte for mange. Tusind tak for din tilbagemelding.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-10-12, 19:57 #3
Herlig VibekeS. Nyt friske og glade dager
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker