Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
05-09-12, 23:02 #24
Re: Har Graves og skal snart opereres (have fjernet skjoldbruskkirtel). Gode råd søge
Jeg prøvde og finne info om PTU for og se om dette produktet faktisk kan senke stoffskiftet uten at TSH viser det.
Klarte ikke sånn rett uten videre og finne det, men fant iallefall at PTU har som bivirkning både hodepine, kvalme, kløe og leverproblemer
http://drugs.emedtv.com/ptu/ptu.html
Normalt når stoffskiftet blir for lavt slik dine prøver viser, så vil TSH stige høyt. Du har for lav både TSH og FT4, og det var derfor jeg tenkte blokkerende TRAS, men jeg er ingen lege, så jeg skal ikke skråsikkert si noe.
Hvor høy TRAS har du, og har de sjekket om du også har anti-TPO? Om du også har anti-TPO så kan man ikke se på TSH i det hele tatt; den er upålitelig. Og de tallene du står igjen med da sier at du har lavt stoffskifte og ikke høyt.
TSH er ikke noe hormon, men rett og slett signal fra hypofysen om hva som skal produseres.
Jeg synest ikke tallene dine hører ut som vanlig stimulerende TRAS, og jeg syenst det er merkelig at du står på PTU når ikke levertallene dine er fine?
Jeg synest også det er en smule merkelig at legene vil fjerne kjertelen din sånn rett uten videre.......
Lignende tråder
-
Fjernet skjoldbruskkirtel 2009. Trætte binyrer. Savner min kirtel...
Av Ceven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-12-13, 23:29 -
Gode råd søges. Værre af Eltroxin og Levaxin?
Av paxx i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 3Siste melding: 02-01-10, 08:53 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
Skal opereres
Av Angelina i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 25-10-07, 17:33 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31

Svar med sitat

Bokmerker