Hej igen

Ja, så har jeg været til undersøgelse/møde i dag vedr. min kommende operation pga. Graves. Og det gik godt forstået på den måde, at jeg mødte en sympatisk overlæge, som ikke "kørte mig over" med sine synspunkter og argumenter men lod mig komme til orde og lyttede til mine ønsker og argumenter. Jeg havde også "læst på lektien" hjemmefra og følte mig afklaret i forhold til, at jeg ikke ville gå med til at få fjernet hele min skjoldbruskkirtel, og at jeg ikke ville lade mig medicinere med Eltroxin.

Lægen imødekom mit ønske om at beholde noget af min skjoldbruskkirtel, selv om, som han sagde, at der er en risiko for, at jeg så senere hen får Graves igen. Jeg sagde, at det var jeg godt klar over, men at jeg var parat til at tage chancen. Fik også at vide, at hvis jeg skal opereres igen senere hen, er der er en større risiko end første gang for, at biskjoldbruskkirtler og stemmelæber kan blive beskadigede. Krydser fingre for og sætter min lid til, at det aldrig bliver aktuelt med en ny operation, og at den første bliver velykket. Jeg skal have fjernet hele den ene halvdel af kirtelen og noget af den anden, og da det ifølge lægen er meget svært at ramme lige præcist, så stofskiftet hverken er for lavt eller højt, må jeg regne med, at det er lavt efter operationen men med en mulighed for, at det senere "retter sig op" og bliver normalt, så jeg kan stoppe med medicin. Åh, hvor jeg håber, at det er det. det ender ud med. Vil så nødigt have lavt stofskifte resten af livet.

Som jeg havde ventet, lagde lægen ud med at ville give mig Eltroxin, men det sagde jeg nej til og smed så alle argumenterne på bordet. Jeg tror ikke, lægen i så høj grad delte mine bekyminger vedr. Eltroxins bivirkninger og begrænsede effekt, selv om han fortalte, at han havde læst noget om disse men han afviste ikke mine indvendinger, og da jeg bad om at få Euthyrox istedet for Eltroxin, gik han uden videre med til det. Så må jeg bare håbe, at jeg hører til dem, der får god virkning og ingen bivirkninger af denne medicin. Kan godt være lidt nervøs for det med bivirkninger, da det er min erfaring, at jeg i forhold til medicin meget nemt "rager" sådan nogle til mig.

Jeg skal opereres d. 4/9, og synes, at der er laaang tid til. Heldigvis fik jeg grønt lys fra lægen til at starte op med træning