Både B12 og d-vitaminer er altfor lave og tyder på at stoffskiftet ditt har slitt ei god stund.
Når det gjelder d-vitaminer er norske leger så lite oppdaterte at de ofte skriver ut D2 istedet for D3, og D2 i høy dose har gitt både meg og andre en skikkelig dårlig opplevelse med forgiftningsymptomer.
Du kan kjøpe helt lovlig sterke d3-tabletter fra EØS-land, men ikke fra land utenfor EØS. Jeg kjøper disse, og er veldig fornøyd med dem, fra Danmark http://www.naturoghelse.dk/shop/mega...-d3-3445p.html
Med så lave d-vitamin-verdier vil tran ikke hjelpe deg mer enn og tisse i havet og vente på at havet skal stige. Jeg har for eksempel tatt to ss tran i alle år, men likevel førte stoffskiftet til at d-vitaminene mine sank til 33.

Depresjon er et av symptomene på lavt stoffskifte, og selv ble jeg nærmest truet til og prøve antidepressiva selv etter at det lave stoffskiftet var konstantert, men etter seks uker på dritten, der jeg opplevde verden gråere enn jeg noengang har opplevd den før og også hadde diare i alle disse seks ukene, satte jeg foten ned og kastet antidepressivene.

Lavt stoffskifte fører til at alt i kroppen går langsommere, hvilket betyr at vektøkning er en konsekvens. I tillegg viser det seg at svært mange med lavt stoffskifte har intoleranse for endel matvarer, f.eks. gluten eller /og laktose. Mange eliminerer en og en matvaresort for og finne hva som trigger dem, men mange, meg inkludert, lever lavkarbo. Lavkarbo har jo også den "bivirkningen" at det gir vekttap selv om man er stoffskiftesyk.