Viser søkeresultater 1 til 10 av 132

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Jeg har fibromyalgi og vil behandles med Armour Thyroid

Jeg ved ikke, hvor godt Adrenal Glandular og ADHS-urter har virket på mig. Det er virkelig svært at skelne, hvad der er hvad. Jeg har valgt at tro på, at de langsomt er med til at gøre mine binyrer stærkere, så jeg tager dem uden at forvente en umiddelbar hurtig effekt.

Jeg har ingen erfaring med Pregnenolone, men du har helt ret i, at det af nogle bliver betragtet som 'moderhormonet' og derfor kan være værd at forsøge, inden man prøver andet. Jeg er i behandling i Hertoghes klinik i Belgien - og der fokuserer de på Pregnenolone som 'hukommelseshormonet' og mente ikke, at det ville gøre noget for mig, så derfor tager jeg det ikke.

DHEA er også et binyrehormon, som jeg har fået målt lave værdier af, derfor tager jeg det. Det kan dog være svært for kvinder at tolerere høje nok doser af det, da det kan give acne o.a. Aldosteron (Fludrocortison) er ligeledes et binyrehormon, som Vigdis også skriver. Det hjalp mig til ikke at skulle tisse hele tiden og dæmpede min tørst. Det har nok også hjulpet på min ørhed og svimmelhed, når jeg står op. I Hertoghes klinik anbefaler de, at man tager små doser af de forskellige binyrerhormoner, når man fx skal tage HC.

Min erfaring indtil videre er, at vi alle sammen er meget forskellige og reagerer forskelligt på behandling, så der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem og finde ud af, hvad der virker for én.... gid der var en klar opskrift, vi alle kunne følge, suk....

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    130

Standard Adrenal Cortex

Hej igen
    Jeg har i dag modtaget mine Adrenal Cortex, og vil blot høre om nogen ved hvad tid på dagen man skal tage dem og hvor mange?
    Der er 300mg adrenal tissue i....

Noget andet er, at jeg samtidig har bestilt Relora fra Now Foods, og vil høre om andre har erfaring med dette?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
    Majsen

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Hej Majsen

Jeg tog i en lang periode 1 kapsel Adrenal Glandular til morgenmaden. Senere hævede jeg dosis til 2 kapsler - 1 til morgenmad og 1 til frokost. Jeg tror, det er godt at tage dem med mad, hvis man har en sart mave.

Håber de kommer til at hjælpe dig!

Jeg kender ikke noget til Relora....

Mange hilsner

Sharon

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    130

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Hej Majsen

Jeg tog i en lang periode 1 kapsel Adrenal Glandular til morgenmaden. Senere hævede jeg dosis til 2 kapsler - 1 til morgenmad og 1 til frokost. Jeg tror, det er godt at tage dem med mad, hvis man har en sart mave.

Håber de kommer til at hjælpe dig!
    Tusind tak for hjælpen jeg vil tage 1 morgen og 1 frokost
    Majsen

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Hej igen Majsen

Hvis jeg var dig, vil jeg lige starte op med 1 kapsel dagligt først og se, hvad din krop siger til det - og så måske øge til 2 efter en uges tid....

kh Sharon

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    130

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Hej igen Majsen

Hvis jeg var dig, vil jeg lige starte op med 1 kapsel dagligt først og se, hvad din krop siger til det - og så måske øge til 2 efter en uges tid....

kh Sharon
    Tak Sharon
    Det vil jeg gøre.... Men sidst jeg tog adrenal glandular (adrenergize) mærkede jeg intet
    Måske dem jeg har købt denne gang er bedre
    majsen

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    130

Post Sv: Jeg har fibromyalgi og vil behandles med Armour Thyroid

Hej
    En lille opdatering.
    Jeg er fra i tirsdags begyndt at tage min store dosis erfa (2 grain) til natten -altså ved en 23-23.30 tiden, og håber dermed at få vendt lidt op på nat og dag...
    Men i nat sov jeg desværre igen først kl.02.30..

Ang adrenal glandular har jeg de 3 første dage kun taget én kapsel, men fra i går taget 2 om dagen... Jeg kan intet mærke og spekulerer på om de overhovedet virker ?? Nogle der ved om der er noget forskning der viser om de gør?

Men alt i alt håber jeg, det snart går lidt fremad, for er virkelig så træt af, at dag er blevet nat og omvendt...
    Jeg har ikke bestilt den spyt kortisol prøve fra Nordic clinic endnu, da jeg lige skal have de 1250 kr til det.... Men er der nogen der ved, om man ikke kan bestille en blodprøve ved lægen på binyrerne? Tænker cortisol, DHEA osv?
    Noget andet er; hvor tit ville det være klogt at få taget blodprøve for stofskiftet? Jeg har kun fået taget én gang siden opstart sep 2011...
    Håber meget at nogle kan hjælpe mig med mine spørgsmål

-Majsen

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine