Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
26-07-12, 07:24 #17
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet (1)
Spyttprøve viser:
kl 08 12.8 nmol/l ref 4.0-27
kl 16 4.9 nmol/l, ikke oppgitt ref
kl 22 4.1 nmol/l ref <6.0
Jeg tror nok at kortisol på dagtid vil kunne gå opp enda mer ved hjelp av CT3M, men det kan ta litt tid.
Jeg har altså litt høyt kortisol på kveld/natt og har begynt å ta Seriphos og høye sinkdoser på kvelden for å få det ned. Jeg merker at kortisolet er høyt. Jeg har sovet helt fantastisk godt lenge, nå er søvnen urolig, jeg våkner og føler meg ikke rolig. kan også kjenne svake anstrøk av angst når jeg våkner på natten. Angsten er ikke der på dagtid. Det er lenge siden jeg har kjent angst.
I tillegg strever jeg igjen med å finne en optimal T3 dose. Grunnen til at den må senkes nå, er nok at jeg for en ukes tid siden gikk opp igjen på LDN dose, opp til høyeste nivå på 4.5 mg. Jeg har vært på 70 mcg T3, nå forsøker jeg 62.5 mcg. Men kanskje må jeg lavere. Jeg må bruke tid på dette, slik at jeg ikke går for langt ned. For høy dose kan jo også gi varmefølelse og uro på natten.
Ellers kjennes det som om jeg har hoppet inn i et annet menneskes støvler og overtatt dennes liv! Jeg har så mye energi! Huset har vært det jeg vil kalle patologisk rotete i alt for mange år. Det har stått kasser stablet i stua som jeg ikke har orket å forholde meg til. Nå har vi ryddet og sjokkert venner som har kommet på besøk! Vi har hatt mange turer på fyllinga, vi har sortert det vi skal ha, kastet annet. Det har vært en vidunderlig prosess, en del står fortsatt igjen i kjeller og skap. I går startet vi med å vaske huset. Det bærer preg av å ikke ha blitt malt skikkelig over for lang tid. I dag skal vi benytte at det endelig blir sol et par dager i strekk uten regnbyger, og male en vegg. Så får vi se hvor langt vi kommer.
Å ha hypotyreose synes! Alt rundt meg har båret preg av det. Men jeg tror nok at noen av de mer perifere vennene mine har trodd at jeg bare var rotete. Det er jeg. Men det er ikke bare det. Det at alt utenom de mest nødvendige gjøremål hver dag blir en uoverstigelig fjelltopp å forsere, er nok vanskelig å forstå for mange. At hypotyreosen setter slike helt synlige spor rundt oss har blitt svært tydelig for meg.
Å ha energi hele dagen er en helt fantastisk følelse. Fortsatt kan jeg ikke trene hardt. Men jeg kan trene en time, med vekter, med intervalltrening. Men å bli med på fellesøkter med høy puls og høye krav, det er litt tidlig. I går var jeg først på trening, deretter vasket jeg vegg i tre-fire timer. Å stå i stige og vaske er slitsomt. Jeg var temmelig sliten etterpå. men jeg kjenner ingenting i dag, utenom litt stølhet i nakken. Binyrene klarer dette! CT3M er helt fantastisk. I vinter hadde jeg ikke trodd at jeg skulle være i stand til å slutte på kortison. Livet leker
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker