Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jun 2012
    Meldinger
    19

Question "Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?

Heisann!

Blodprøvene mine tyder ikke på hypothyreose, og legen sier at alt er i skjønneste orden, bortsett fra lavt vitamin D og litt lavt jern. Har begynt å ta tilskudd. Han skrev også ut anti-depressiva til meg fordi han mente jeg var deprimert. Ok, ja, det er jeg jo, men jeg er jo deprimert fordi jeg har en kropp og et hode som ikke fungerer!

Jeg har kikket litt på prøvesvarene mine, og ser at jeg stjerner her og der, og at det er enkelte prøveresultater som er litt i/nær grenseland, f.eks. kalsium i øvre sjikt. Leser at "lett hyperkalsemi forekommer hos 10 - 20 % av pasienter med hypotyreose". Osv.

Er det noe som helst på disse svarene som kan indikere at jeg har lavt stoffskifte? Jeg har "alle" symptomene, og etter to uker med HØYE doser d-vit (Pearl et-eller-annet), magnesium og jern, merker jeg ingen bedring (annet enn litt bedring i tørr, skjellete hud i ansikt). Jeg har til og med tatt anti-depressivaen min (å, så flink) - Wellbutrin - og selv om den ikke har full effekt før etter 2 - 6 uker, har jeg lest meg fram til at det er vanlig å merke bedring i løpet av allerede første uke - og jeg merker NULL bedring. Jeg er dødssliten og bare griner. :-/

Hjelp..?!

(Beklager at bildene er feil vei!)

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: "Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?

Tøffe dager iCAT

Jeg er ingen spesialist på tolking av blodprøvesvar, men jeg skriver litt til deg allikevel jeg da

Du har lav d-vit status og lav ferritin. Disse to tingene alene kan skape mye grums i maskineriet vårt. Det tar dessverre litt tid å fylle opp disse lagrene og med det bli fri fra symptomene mangler kan gi.

Jeg ser som deg noen stjerner her og der og dette synes jeg du skal ta opp med lege. Det er ikke store avvik og derfor mulig det går under det som kalles normale avvik (hva nå enn det er). Jeg har lest at for å skape et referanseområde for blodprøveresultat så tar man blodprøver av et gitt antall friske personer. Noen av disse vil ha høye verdier, noen lave og noen midt i mellom. Sammen danner de avgitte verdiene grunnlaget for referanseområder. Derfor er det mulig at dine stjerner ikke er av større betydning. Jeg er som jeg skriver ingen spesialist på dette og noen ganger er det slik at ulike avvik til sammen kan gi en indikasjon/pekepinn på at noe skaper ubalanser/sykdom. Derfor påpeker jeg viktigheten av at du konferer med lege på dette.

Det er så vondt å gå rundt å ha det slik du har det og jeg håper virkelig at du snart får bedre dager

Lignende tråder

1. "Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
    Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 14-11-10, 21:28
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
    Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 24-03-09, 20:04
  4. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27
  5. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn