Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Binyretretthet

Går du fortsatt på 50 mcg Lavaxin? det er en startdose, du må opp! De fleste ligger på 100-150 mcg, noen enda høyere. Vurder etterhvert om du skal be om Liothyronin eller thyroid dersom levaxin ikke gir nok effekt.

Få legen til å sjekke alle mineraler og vitaminer.
    Sannsynligvis bør du ta D3 (i allefall i vinterhalvåret), min lege sier den bør ligge på 125. Sol deg litt uten solkrem for å få D3 på sommeren.
    B12 skal ligge høyt i normalområdet, rundt 300 er ikke godt nok når du har hypotyreose
    Ta en god B-kompleks, B-50 er bra, 2 x pr dag
    Sjekk jern, alle typer, ta jern om nødvendig for å ligge høyt i normalområdet
    Ta selen ca 100 pr dag, den hjelper til å konvertere T4 til T3
    Magnesium etc er også viktig

Les mer i forumene her om vitaminer https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=38

Du kan ha alle symptomene du nevner fordi du ikke er tilstrekkelig medisinert på stoffskiftemedisiner, eller fordi du mangler noe annet, lav på jern eller B12 for eksempel.
    Eller det kan være andre grunner. Men før du tenker binyrer bør du jobbe med å bli velmedisinert og ha kontroll på vitaminer og mineraler. De er viktige i vår skjøre balanse

Ellers, fortsett å lese. Anbefaler deg å lage en liten helsedagbok, ha en fil på pc'en din. Før inn endringer. Om du blir bedre, verre, symptomer. Endringer av medisiner, kosttilskudd, endringer i kosthold. Du trenger ikke skrive hver dag, skriv stikkord. Ikke gjør det uoverkommelig. Denne helsedagboka kan bli gull verd for deg fremover. Den kan hjelpe deg å forstå. Du kan bla tilbake og se at "nå er jeg hypo, jeg må ha mer medisin, nå er mine hyposymptomer tilbake!" osv.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2012
    Sted
    Møre
    Alder
    50
    Meldinger
    8

Takk for svar Vigdis!

Jeg går fortsatt på 50mg levaxin, legen min mente dette burde være tilstrekkelig da stoffskiftet ikke var langt under normalverdier. Tar også Trio-B (B12 og folat), C-vitamin (1000mg daglig), Gerimax (som inneholder ginseng og mange vitaminer og mineraler, deriblandt jod og sink), Magnesium og Omega 3. Mannen min tror at jeg er en hypokondrisk pillemisbruker Verken han eller noen andre i familien greier å forstå at jeg virkelig er så sliten og trøtt som jeg klager over. Virker som om de tror at jeg er lat........

Venter på svar fra legen vedrørende blodprøvene jeg tok på fredag, forhåpentlig kan vi øke dosen med levaxin. Skal starte å ta D3 og Selen i morgen den dag,og krysse fingrene for at det kan hjelpe meg. Orker ikke å ha det slik lenger, så vidt jeg kommer meg ut av senga den siste tiden, og bare det å gå på do føles som en anstrengelse....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Stoffskiftemedisiner er ikke farlig. Det er ikke farlig å øke forsiktig på egenhånd. Du må selv ta egne valg, men jeg ville eksperimenrtert med sakte og gradvis økning for å se om jeg ville blitt bedre. Samt bedt om Liothyronin eller thyroid for å få T3.

Uansett, for å bli bedre er vi nesten nødt til selv å ta ansvar og eksperimentere litt i forsøket på å bli friske. Skal vi vente på legen, kan vi risikere å vente resten av livet. Gi ikke Levaxin for lang tid før du forsøker neste trinn, tillegg med T3. Et liv på sparebluss i for lang tid for å være snill og lydig er ikke så ok. Legen er ikke inne i kroppen din. Les og lær og forsøk. Noter ned hva du gjør, hvordan kroppen responderer. Husk at Levaxin er langsom, det er omdannelser som tar tid i kroppen. T3 virker raskt
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Påvist lavt stoffskifte. Hva nå?
    Av Spiffi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 15-05-12, 14:48
  3. Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
    Av Herdis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 265
    Siste melding: 23-11-10, 12:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn