Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
18-01-10, 23:47 #6
ME, Graves og slitne binyrer...
Hei.
Jeg er ganske ny her inne men lurer på om det er noen som har kommentar til dette.
Jeg fjernet kjertelen i okt 2009 og har siden gått på Levaxin 700µg pr. uke, økte til 800 µg/uke i slutten av nov. 2009. TSH var fortsatt høy - over 7 i beg. av januar 2010 og derfor skulle jeg øke til 900 µg/uke. Jeg er helt ferdig, trøtt og sliten hele tiden. Nå har jeg begynt å tenke på dette med binyrene - fikk konstatert slitne binyrer i 2005 på Balderklinikken v/spyttprøver. Dette er ganske vanlig diagnose ved ME og har i mitt tilfelle bare blitt verre og verre. Jeg tåler nesten ikke noe stress lenger, har vært sykmeldt siden mai 2009 og nå vil fastlegen min at jeg skal begynne å jobbe igjen. Fastlegen kjenner meg bare siden mai 2009 så han vet ikke så mye om min ME. Jeg er nokså forsiktig når jeg møter ny lege ettersom jeg selvfølgelig har møtt min del av den arrogante typen. Men dette er vanskelig ettersom det er mange leger som ikke aksepterer dette med slitne binyrer - det eksisterer ikke for dem. Jeg har selv testet endel av de jeg kjenner privat på dette temaet og de mener det ikke har noen betydning hvis det ikke er Addisons sykdom.
Jeg vet jo at det å øke stoffskiftemedisiner også sliter på binyrene så nå vet jeg ikke min arme råd. Jeg har alltid vært av den arbeidsomme typen så jeg er ikke lat og prøver ikke snike meg unna jobbing men jeg har bare ikke noe overskudd...
Jeg prøver å leve sunt - spiser mye grønsaker, fisk, kylling, bønner, plantefett osv ettersom jeg føler meg mye bedre på det, dessuten greier jeg å holde vekta.
Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre???
Hilsen rutta
Lignende tråder
-
Fjernet skjoldbruskkirtel 2009. Trætte binyrer. Savner min kirtel...
Av Ceven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-12-13, 23:29 -
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Av Cirkeline i forumet Lavt stoffskifteSvar: 178Siste melding: 20-12-11, 07:26 -
Endokrinologi for gynekologer - eksempel på Teorier av 2009..
Av Kevlin i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 06-04-11, 10:47 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02

Svar med sitat
Bokmerker