Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
Nå har jeg endelig fått den telefontimen med Richard Knobel på Balder-klinikken, og det er det mest stakkerslige jeg noen gang har vært med på. Slik føles det iallefall.

For det første så tror han ikke at jeg har /har hatt hypothyreose i det hele tatt. Viste da til første prøvetaking den 10/9 2004 som viste fT4 på 12, fT3 4,3 og TSH 4,82. Han ville aldri ha begynt medisisnering med slike resultater. Han spurte hvilke symptomer jeg hadde den gangen, (og det er jo positivt da), og siden jeg hadde ork til å trimme så var det nok til at jeg ikke trengte medisin.

Så spurte jeg om kanskje testing av binyrebarkfunksjon var alternativt da kanskje? Nei det hadde han testet på seg selv og det gav ingen brukbare resultater.

Han slaktet hårmineralanalysen. Der er jeg for så vidt enig.

Han sender ikke rekvisisjon for flere prøver - enda jeg sa ta jeg også nettopp er kommet i overgangsalderen. Jeg har altså ikke hypothyreose iflg denne mannen. Så nå lurer jeg på om jeg er hypokonder. Han foreslo psykolog. Jeg sa at den merkelappen har jeg fått for lenge siden.

Han spurte etter resultater på ultrayd av skjoldbruskkjertelen. Det er da noe. Så det har jeg ringt Medi 3 for å få tilsendt.

Han ville ta bort Liothyronin med en gang. Samme som legen min. Han ville redusere Levaxin til 100µg pr dag (150 µg nå), for så igjen å redusere til 50µg og så ta den helt bort. Altså ingen medisin?? Det er jo vel og bra det hvis jeg er frisk, men jeg er jo IKKE det! Armour var helt utelukket. Sikkert det også fordi jeg er frisk? :evil:

Så nå spør jeg i ren frustrasjon: Er jeg frisk???
Har også hatt TSH på 7,56? Hva er det de holder på med disse legene. PSYKOLOG!!!!???
Jeg er ganske enkelt chokeret! Er faldet over denne tråd og ser, at det var 5 år siden, at du har høstet disse nedslående erfaringer - Yvette

Hvad er sket i løbet af de 5 år? Har Richard Knobel fået ret, eller har du?