Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: -- Lavkarbo øker risiko for slag

Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke kan lage en ekte test, i stedet for slik som her;
    På lavkarbo, eller LowCarbHighFat, minsker man mengden karbohydrater og øker mengden fett. Og karbohydratene kommer hovedsaklig fra grønnsaker, slik at en seriøs lavkarber spiser mer grønnsaker enn det h*n gjorde på vanlig norsk kost.
    Man øker IKKE mengden proteiner.
    Proteiner trengst til vedlikehold og bygging av muskler, og man trenger ikke mer proteiner selv om man kutter i karbohydrater.
    Nok en misforståelse fra mennesker som dømmer LCHF og tror og synser ting, uten og ta de faktiske forhold i betraktning.

Litt for mange mennesker bestemmer seg for en egenkomponert lavkarbo fordi de er redd for fettet og de øker istedet proteinmengden. Disse menneskene er vanligvis de som sier de har prøvd lavkarbo men det virker ikke på dem.
    Jeg blir alltid litt lei meg når jeg treffer mennesker som velger den løsningen; minimalt med karbohydrater og fett og store mengder protein.
    Det er like dumt som når jeg treffer mennesker som har blitt vegeterianere og bare spiser ris og nudler........

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: -- Lavkarbo øker risiko for slag

Jeg tror ikke på det, særlig efter at vores allesammens "ekspert" professor Arne Astrup lod sig interviewe om netop denne undersøgelse i Danmarks Radios P1Morgen, mandag i sidste uge. Jeg hørte indslaget i bilen, på vej hjem fra jobbet, og det var lige før at jeg kørte galt - SÅ ENORMT ÅNDSVAGE var professorens kommentarer til denne "undersøgelse"...

"Slankekuren Atkins er totalt misforstået i Sverige og får hjertekarsygdomme til at eksplodere...."

"Supermarkeder i Sverige har i flere tilfælde meldt udsolgt af smør, fordi fedthungrende svenskere har stået i kø for at hamstre det. En ny undersøgelse viser, at svenskernes kolesteroltal er steget voldsomt og har øget dødeligheden af hjertekarsygdomme..."

"Svenskerne er hoppet på den populære slankekur Atkins med bind for øjnene...."

"Svenskerne er gået totalt banannas og vælter sig rundt i fedt, mens de har droppet kulhydraterne fuldstændigt..."

"En fjerdedel af alle svenskere har været på atkinskuren, der går ud på at droppe kulhydrater helt og spise meget kød og fedt. Formålet er at tabe sig, men istedet viser undersøgelsen, at de i Sverige faktisk er blevet mere overvægtige i samme takt, som de har taget kuren til sig. Og der er en klar sammenhæng..."

"Svenskerne har misforstået budskabet og er begyndt at spise pizza og burgere, som både indeholder kulhydrater og mættede fedtsyrer. Så de spiser ikke sundt fedt, men junkfood...."

Enten er Arne Astrup, EKSPERTEN-i-human-ernæring - FULD AF LØGN, eller aner han ikke hvad han ævler om, og det aner tv2.no/Nyhetene heller ikke!

Og hvad så med billedet i artiklen på tv2.no/Nyhetene?

LAVKARBO: Den uheldige effekten av lavkarbo varierer veldig fra person til person. Noen tåler det farlige mettede fettet
    i forhold til kolesteroløkning, men ikke de fleste, ifølge Kjetil Retterstøl ved UiO. Foto: Illustrasjonsbilde / Colourbox/

DET ER IKKE LAVKARBO! Det er spejlæg med bacon, og det er IKKE det samme, som lavkarbo!

Personligt tror jeg, at den svenske lægestand bedriver her et "karaktermord" på et kosthold, der tager kunder fra den, som det også er sket i korstogtet mod Scandlab. De er hysteriske, usikre og i-boksen-tænkende skændsler for enhver redelige lægestand - af en slags vi IKKE kender til her i Skandinavien, hvor vi i stedet er belemret med computer-læger, der har tyrkertro på deres indskrænkede, selvhøjtidelige undervisere i medicinske læreanstalter, og for hvem er det de har en gang terpet til forelæsninger - forever and ever ufravigelige sandheder, uanset at det er livsfarligt for deres stakkels patienter... Hvad var det en læge sagde i tv2.no-artiklen?

Adami advarer mot å kaste seg over populære dietter og å «stirre seg blind på kortsiktig vekturesultater»

Kortsigtede? Alle jeg kender, der lever permanent og i årevis af ÆGTE lavkarbo med op til 150 karber pr dag, de holder vægten og ellers ser en læge med flere års mellemrum... "kortsigtet" my ass!

OK! Var det ikke "slag" eller på dansk "slagtilfælde", der skulle være den store fare ved lavkarbo? Slagtilfælde og blodprop hænger sammen, så her et lille udpluk af eksempler på, hvad den samme Evidensbaserede medicin, der nu advarer mod "æg&bacon-NOcarbo" indtil nu har "opdaget" om risikofaktorer der kan føre til slagtilfælde/blodprop.... Læs og vurder selv:

Nye præventionsformer øger risiko for blodprop
    Forældres skilsmisse øger risiko for slagtilfælde dramatisk
    Støj fra vejtrafik øger risikoen for slagtilfælde
    Øget risiko for blodprop: Så farligt er det at bo i byen
    Nye p-piller øger risiko for blodprop
    Depression sent i livet øger risikoen for blodprop
    Migræne øger risikoen for slagtilfælde
    Betændelsessygdomme øger risikoen for blodprop i hjertet og slagtilfælde
    Vrede personer har øget risiko for slagtilfælde
    Forurening øger risikoen for blodpropper
    Kalktilskud øger risikoen for at få en blodprop i hjertet
    Inaktivitet øger risikoen for slagtilfælde
    Hiv-medicin øger risiko for blodprop i hjertet
    P-plastre øger risikoen for blodpropper otte gange
    Psykisk stress kan øge risikoen for slagtilfælde
    Selv et let forhøjet blodtryk øge risikoen for at få et slagtilfælde markant
    Light sodavand forbundet med øget risiko for hjerteanfald og slagstilfælde
    Folk med blodtype 0 har øget risiko for blodprop
    Forbigående neurologiske hændelser, såsom midlertidig hukommelsestab eller forvirring, kan give en højere risiko for slagtilfælde og demens
    Kvinder, der har født mere end et barn, har en øget risiko for at få en hjerneblødning
    Mundbakterier kan give slagtilfælde
    ...and counting...

Tilbage består så spørgsmålet om, hvor mange mon af "undersøgelsens" "forsøgspersoner" bruger "nye præventionsformer", eller har været skilsmissebørn, eller bor tæt på stærkt trafikerede veje, eller bare bor i byen, eller bruger p-piller, eller har haft depression sent i livet, eller lider af migræne, eller har haft betændelse i et-eller-andet, eller er vrede, eller lever i forurenede omgivelser, eller bruger tilskud af kalk, eller er fysisk inaktive, eller er i behandling for HIV, eller bruger P-plastre, eller er psykisk stressede, eller har let forhøjet blodtryk, eller drikker light sodavand, eller har blodtype O, eller har haft hjernerystelse, eller har født mere end et barn, eller har dårlig mundhygiejne.... for at have højere risiko for et slagtilfælde uanset hvad de spiser!

Hvis DET er grundsubstansen i de moderne medicinske videnskaber, da er jeg nok bedst tjent med at finde mig en dygtig klog kone!

Jeg hverken kan, vil eller har lyst til at bestemme, hvad andre skal mene, eller hvordan de skal opfatte denne type "artikler". Jeg selv vil hverken læse eller høre om dem mere, og kommenterer kun fordi den slags VRØVL skal ikke have lov til at stå uimodsagt, så folk der møder problemstillingen måske for første gang, bør advares om, at man IKKE skal tro på noget som helst, uden selv at efterprøve det man læser og hører i medierne...

... hvis man ikke skal risikere, at følge de helseskadelige anbefalinger, vores skandinaviske lægestande spreder og udbreder, og som står bag eksplosionen af autoimmune sygdomme, fordi vores menneskekroppe ikke kan tåle, hvad disse "eksperter" anbefaler eller terroriserer svage sjæle til at adlyde.

Vores fælles ulykke var begyndt den dag, den første computer blev stillet på et medicinsk forsknings-kontor! Fra den dag kunne man trække statistiske fællesnævnere fra hvad-som-helst om hvad-som-helst til hvad-som-helst, og kalde det for "medicinsk evidens" som også TSH-regimet og "normalområderne" udspringer fra, til en evig ulykke og forværret sygdomme for de fleste på dette forum.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Risiko-medisin
    Av Vigdis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 25-10-11, 09:15
  2. Øker SINK stoffskiftet?
    Av RIGG i forumet Sink - Zink
    Svar: 2
    Siste melding: 26-03-08, 16:40
  3. Noen som vet hva slag næringsmidler vi har krav på?
    Av Shanita i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 07-10-07, 12:40
  4. hvorfor går fritt t4 ned når jeg øker dosen?
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 16-11-06, 15:18
  5. Et slag midt i fleisen...
    Av kris i forumet Frustrert og lei
    Svar: 6
    Siste melding: 01-09-05, 20:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg