Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
25-06-12, 16:20 #10
Sv: Hjelp til formulering av brev til Legen
det er da godt nok en ... forsigtig læge, du har. Da jeg i sin tid fik Eltroxin (svarende til Levaxin), startede jeg op på 50 µ om dagen, hvilket man også kan læse på apotek.dk er det rigtige - medmindre, man er over 50 og / eller har problemer med hjertet. Jeg har skrevet om det her:
Når man har fået behandling i seks uger, så er det for de fleste høje tid at lægge mere medicin på. Din tsh - som vist er det eneste, din læge seneste har ulejliget sig med at tjekke? - den var den 1. juni på 4,7, hvilket er en del højere, end den tidligere har været. Selvom tsh'en langt fra er noget dækkende udtryk for stofskiftets aktivitet, så er det dog udtryk for, at hypofysen kalder på mere stofskiftehormon.
Hvorfor tager din læge ikke flere /andre prøver end tsh? Hvorfor reagerer h*n ikke på, at din tsh er så meget højere end tidligere?
Her skriver en tsh-tilhænger om, hvor tsh'en skal ligge: "Hos patienter med lavt stofskifte skal man prøve at indstille behandlingen til TSH niveauer omkring 1 mU/l. " http://www.thyreoidea.dk/artikler/me...sh-vaerdi.html
Print teksten ud og ta den med til din læge. Den ene tsh-læge plejer at respektere den anden ... i hvert fald, når det som her er en Ph. D., Dr. Med., der skriver.
(Så kan man altid vende tilbage til, hvor smart det er absolut at skulle ha en tsh på ca. 1 - for mit vedkommende har den måttet ned til i hvert fald det halve for at resten kunne stemme!)
Mere om (lave) tsh-værdier her:
og her:
PS. Her er så en svensk vejledning vedr. Levaxin: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...02&DocTypeID=3
Den siger det samme som vejledningen om Eltroxin, nemlig 0,05 mg, hvilket svarer til 50 µ
Nielsigne
Lignende tråder
-
Skriv et brev til legen din
Av Mod i forumet Breve til legenSvar: 4Siste melding: 12-06-12, 15:56 -
Har skrevet brev til legen...
Av Huldrena i forumet Breve til legenSvar: 15Siste melding: 01-03-12, 21:21 -
Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
Av Qa i forumet Breve til legenSvar: 9Siste melding: 10-05-10, 14:04 -
Hjelp: Skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken....
Av Anne Ma i forumet Breve til legenSvar: 20Siste melding: 17-10-06, 22:20 -
Jeg skrevet et brev til legen. Var jeg frekk?
Av cathrin i forumet Breve til legenSvar: 47Siste melding: 01-06-06, 18:27

Nielsigne
Svar med sitat

Bokmerker