Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Hej Cirkeline
Jeg ville heller ikke ta statiner, hvis jeg fik den besked ... Policosanol er et godt bud - men det er mere thyroid måske også?? Med det der lillebitte t3, du har, der skal dit kolesterol jo blive for højt, tænker jeg.

Lav-karbo-mad aner jeg intet om. Men måske kan man overveje, om der kan være individuelle forskelle mht. til, hvilke fedtstoffer, der er gode /de bedste, og hvor meget, man skal ha'? Og så kan der være noget med fordøjelsen, når det gælder stofskiftet. Er der styr på det?

Nielsigne
Nielsigne TAK for dit svar - jeg er glad for at du heller ikke ville tage statiner hvis du fik dem tilbudt, det bekræfter mig i at jeg er på rette vej.
Ja mit T3 er bestemt ikke noget at prale af , men jeg tager jo allerede 3½ grain som jeg syntes er meget, men der er selvfølgelig ikke langt til 4 grain så det er forsøget værd. Tror du det vil være en ide at supplere med T3? Men jeg er i tvivl om man kun kan få syntetisk T3 eller om der også er naturidentisk.... ved du det? Jeg er nemlig ikke meget for den syntetiske den medicin.

Mht. til lavkarbo-maden så har du helt ret i at der er individuelle forskelle - det kunne være jeg skulle eksperimentere med kød og fedtmængderne samt udvalget. Min fordøjelse har aldrig været bedre end nu bla. fordi jeg sørger for ikke at spise mellemmåltider og sørger for at der er minimum 4 timer fra jeg har spist aftenmad til jeg går i seng.

Kærlig hilsen
Cirkeline