Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Hvor får man testet "binyre insuffisiens" privat?

Hei!

Er det DS på Heggeli du går til? I såfall kan du få rekvirert døgnurinprøver for div. binyrehormoner fra ham - det fikk i hvertfall jeg. Disse prøvene dekkes av trygdekontoret, så de koster deg ingenting. Du burde kanskje prøve Erfa sin stoffskiftemedisin også for å se om den hjelper bedre..? Har inntrykk av at mange reagerer bedre på den - har noe med kroppens ev. dårlige evne til å konvertere T4 til T3 å gjøre..

Medlem siden
    Jun 2012
    Meldinger
    2

På Heggeli ja. Jeg trodde spyttprøver var den beste måten å måle kortisol, men jeg antar det er en grunn til at han velger døgnurin istedet.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Og angående "hjernetåka" som du beskriver, så ser jeg at jeg skal ta bl.a. Pregnenolone hvor DS har skrevet i parantes "hukommelseshormon". Mulig det er dette du skulle ha prøvd..? Jeg kjenner meg forøvrig igjen i det du skriver om hjernetåka, og det er den mest skremmende biten synes jeg - at hodet ikke virker.. Jeg fikk utskrevet både cortef, pregnenolone, DHEA og florinef for binyrene i tillegg til stoffskiftemedisin, men driver nå å trapper opp på cortef før jeg innfører neste hormon.. Må si jeg er spent på om hodet kommer seg når jeg begynner med pregnenolone..

Lignende tråder

1. 3 knuter på skjoldkjertelen og "lubben" binyre
    Av Perlemor i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 08-10-11, 09:22
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  4. Svar: 9
    Siste melding: 06-09-07, 15:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn