Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
11-06-12, 17:05 #8
Sv: Hvis noen har sett livet mitt et sted, kan dere be det returnere hit?
Jeg velger å ikke gå inn i diskusjonen om Rom etc

Kjæreste Evensen: Det finnes håp! Jeg tror ikke jeg er en av svært få nordmenn som er skikkelig elendig på å få T4 til å via masse hokus-pokus rundt i kroppen bli forvandlet til T3 (som videre gjør meg til en prinsesse i eget liv igjen). Vi er mange. Det er mengder av mennesker over hele verden som nå leser boka til Paul Robinson, "Recovering with T3" og som gjenvinner helsen sin ved hjelp av ren T3 eller T3 som kombinasjonsbehandling.
Det er jo logisk: T3 er det aktive hormonet. Og vi har problemer med stoffskiftet. Likevel får vi utdelt en T4 tablett som vår syke kropp skal jobbe med for å bli friske. En kropp som er helt nedkjørt fordi vi altfor lenge har gått for lut og kaldt vann, slik at hele metabolismen fungerer som en lekk sil (en sil er jo lekk, men vi er nok verre stilt). Og denne lekke metabolismen skal klare det mesterstykket det tross alt er å omvandle T4 til T3, en lever som er herpa, en tarm som er utarmet på riktige bakterier, utmattede endokrine kjerteler....
Mitt forslag til deg er som følger:
1. Få legen din til å gi deg T3, bruk gjerne noen av forskningsrapportene i denne tråden som argument https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14718
2. Begynn sakte med T3: 2.5 mcg (altså en åttendedel av en tablett, glem ikke matematikken når du står med pillene!) fire ganger i løpet av dagen.
3. Kjennes det ok ut, øk 2.5 x 4 etter 3-4 dager, eller mellom 3-14 dager.
4. Kjøp boken til Paul Robinson. Ta deg tid og les den, eller få hjelp av en venn uten bomull i hodet.
5. Hvis dette kjennes bra ut, er det rette veien å gå for deg. Fortsett å øke langsomt, etterhvert skal du øke 2.5 - 5 mcg T3 av gangen, og stå på samme dosen litt lengre før du øker.
6. Etterhvert kan du gjøre det "vanskeligere" ved å få sjekket kortisolet ditt med en spyttprøve. Om kortisolet er lavt, er det på tide å begynne med CT3M
7. Skaff deg et enkelt blodtrykksapparat, en temperaturmåler. Bruk det
Dette er gode hjelpere i kampen for å finne rett dose.
8. Ikke glem å føre en enkel loggbok. Jeg har stjålet noen punkter fra Paul Robinsons bok, min ser slik ut:
BP og puls:
Temperatur:
HC:
T3:
LDN:
Endringer og tillegg av medisiner og kosttilskudd:
Humør, psyke, ro, velvære, irritabilitet:
Mental evne og klarhet:
Energinivå:
Styrke/svakhet:
Fordøyelse:
Hud:
Følelse av varme/kulde:
Muskelsmerte/verk:
Astma, allergi:
Søvn:
Symptomer som ikke er der:
Noen ganger skriver jeg kun ok, andre ganger skriver jeg ingenting i enkelt av punktene, om tilstanden er stabil. Mange av punktene kan hjelpe deg med å gi deg en pekepinn om du er godt dosert, eller over- eller underdosert. Jeg har ført helsedagbok siden 2009, og den filen på maskinen min er gull verd. Nå som jeg bruker T3 fører jeg hver dag inntil jeg er helt stabil, senere kan jeg slurve og føre kun ved endringer. Det er ikke så mye jobb som det høres ut som. Det går på noen minutter! Stikkord og noen målinger med blodtrykk, puls og temp hver dag. Noen dager har jeg det så travelt at jeg ikke får målt.
Synes du dette høres uoverkommelig ut? Jeg skal love deg at når du har tatt T3 de første dagene og begynner å kjenne at livet vender tilbake, da er det ikke vanskelig lengre! Da kommer den gode salige følelsen av livsglede, energi og alt du hadde glemt at du engang var.
Lykke til, gi ikke opp! Start med legen og å få skrevet ut T3. Gjør det som alle bedrifter driver med for tiden: lag deg delmål. Første delmål er å gå til legen og få T3. Ikke tenk på mer enn det foreløpig. Tenk på gulrota i den andre enden, at du kommer til å møte den jenta du var før
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Har dere sett denne før? Om lavt stoffskifte på Vg.no
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-04-09, 11:17 -
Litt på siden: Hvis noen har lyst til å lese...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 28-01-08, 23:26

Svar med sitat

Bokmerker