Sitat Opprinnelig skrevet av Evensen Vis post
Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Og nej, det er ikke mange veier som fører til Rom, fordi behandlingseffekten afhænger kun alt for meget af den enkelte patients egne sygdoms-præferencer, idet man kan have hypothyreose af mange forskellige årsager. Det betyder at hos forskellige patienter kan samme behandling have så forskellig en effekt som dag og nat, og hvis man hænger sig for meget i "normalområderne" eller troen på at en bestemt pille/dosering kan løse alle problemer hos alle, kommer man ikke ud af stedet.
Her tror jeg du misforsto meg, for det var akkurat det jeg mente.
Hej Evensen Udtrykket "Alle veier fører til Rom" benyttes i alminnelighet i situasjoner hvor man mener alle løsninger er like gode eller alle fremgangsmåter vil gi et godt resultat.

Jeg mener, at for den enkelte syge fører alle veje netop IKKE til Rom, når man tænker "hypothyreose" og "behandling af hypothyreose".

Hvis alle veje vitterligt førte til Rom, kunne man bare acceptere den behandling man er i gang med, uanset om den (aktuelt) virker eller ikke virker, i håb om at den vil virke på et eller andet tidspunkt fordi alle løsninger er like gode eller alle fremgangsmåter vil gi et godt resultat.

Jeg mener det modsatte, fordi hvis alle veje førte til Rom, ville der ikke være nogen mening i at lede/søge efter andre løsninger (her: behandlinger), fordi udtrykket betyder at alle løsninger er lige gode.

Alle løsninger er IKKE lige gode for den enkelte syge og årsagen til at jeg svarer og præciserer hvad jeg mener med min "indsigelse" er, at alle læser med her på forummet, ikke mindst de mange syge gæster, og det er derfor meget vigtigt at præcisere hvad man mener.