Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
11-06-12, 09:32 #4
Sv: Salivette spyttprøve kortisoltest
Takk for svar, Admin og Anisa.
Jeg har søkt mange ganger på forumet etter info, og det er mye nyttig å finne her.
Likevel ble det mye å lese, noen ganger for mye. Selv Elbeth (innlegg #9 i denne tråden https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11986) sa at fastlegen hennes ikke ville ta spyttprøver fordi de var for dyre.
Jeg ønsket å gjøre det enkelt og legge inn akkurat den informasjonen jeg trengte, nemlig navnet på spyttprøven og prisen (med referanse), slik at andre kan slippe å lete så mye for å finne akkurat disse to argumentene.
Når det gjelder at analyse i utlandet kommer med helt andre tilbakemeldinger, er det sikkert riktig, og av den grunn kanskje verdt pengene for dem som ønsker det.
Men det ene trenger jo ikke utelukke det andre.
Ved å vise våre egne fastleger at det faktisk er mulig å ta spyttprøver her i Norge, så vil vi gjøre dem mer oppmerksom på problemstillingen, og kanskje de etter hvert vil skjønne at det er mer med binyrebarkprøver enn kun addison og cushings. Jeg lever i håpet.Hypo med anti-TPO. Pernisiøs anemi. Komplisert sykdomsbilde.
Dagboken til Evensen.
Lignende tråder
-
Hvorfor ta en dyr spyttprøve?
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 03-03-12, 00:25 -
Spyttprøve?
Av Ingvild i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 04-12-11, 20:04 -
Spyttprøve kortisol hjelp?
Av Herdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 03-08-10, 22:08 -
Hvor ta spyttprøve?
Av Anki79 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-03-10, 15:25 -
Spyttprøve kortisol
Av elin* i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 13-08-05, 12:38

Svar med sitat

Bokmerker