Takk for svar, Anisa.

Jeg kaller det teorier fordi i mine øyne er det meste teorier i den forstand at det som passer for en ikke passer for en annen. Teorien bygger på mange fakta, men summen er ikke mer enn en teori. For noen passer teorien og blir en sannhet. For andre passer den ikke, og de må søke andre sannheter som passer for seg. Det skal mye til for at jeg kaller noe 100% riktig, jeg sliter nok litt med å være så bombastisk. Derfor brukte jeg ordet teori, for å runde det litt i kantene. Det var positivt ment. Hadde jeg syntes det var noe vissvass, så hadde jeg helt klart gitt uttrykk for det.

Det er sikkert ikke så komplisert å komme i gang om man har et hode og en kropp som fungerer. Men problemet for de aller dårligste er jo at man er for syk til å klare selv, og så er det liten/ingen hjelp å få i helsevesenet. Snakk om ond sirkel.

Håper også Vigdis kommer med egne erfaringer, det er alltid stor verdi og ny lærdom i andres erfaringer. Og en dag vil jeg bare ha meg selv å tenke på og konsekvensene av forskjellige eksperimenter vil ikke gå ut over andre enn meg selv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Og nej, det er ikke mange veier som fører til Rom, fordi behandlingseffekten afhænger kun alt for meget af den enkelte patients egne sygdoms-præferencer, idet man kan have hypothyreose af mange forskellige årsager. Det betyder at hos forskellige patienter kan samme behandling have så forskellig en effekt som dag og nat, og hvis man hænger sig for meget i "normalområderne" eller troen på at en bestemt pille/dosering kan løse alle problemer hos alle, kommer man ikke ud af stedet.
Her tror jeg du misforsto meg, for det var akkurat det jeg mente.

Jeg har ikke glemt at forsøk på å komme videre i seg selv kan medføre stigning i energi og overskudd. Men i mine tidligere erfaringer har det både hatt bivirkninger og tatt så lang tid at konsekvensene blir alt for store. Det har lært meg at i min situasjon må jeg faktisk være forsiktig. Det er mye nytt som har skjedd, og jeg trenger tid til å få nærmest et helt liv med sykehistorie inn i hjernen min. Jeg trenger selv å ha litt mer oversikt før jeg begynner med diverse utprøvinger, for her er det så mange ting som spiller inn. Det kan få både gode og dårlige virkninger på hverandre, men jeg håper at ved å begynne å nøste trådene så vil jeg finne ut hvordan jeg skal få flest gode virkninger og færrest dårlige.

Jeg ber om forståelse for at jeg må få tid til å la det synke, og at jeg faktisk må finne min egen vei, enten den er mainstream eller uortodoks.
Men jeg trenger hjelp til å finne den veien, og derfor er jeg er veldig glad og takknemlig for andres erfaringer, innspill og synspunkt. Jeg har god tro på at det finnes mange veier, men jeg trenger tid til å prøve dem ut. Det koster også krefter å få sine forslag igjennom i helsevesenet. Jeg har dårlig erfaring med å buse fram og forlange ting hos en lege, det er etter min erfaring bedre å være litt strategisk og sakte, men sikkert innføre nye forslag for legen.

Det at jeg ser meg nødt til å gjøre det på den måten betyr ikke at jeg er i mot å prøve nye veier.