Viser søkeresultater 11 til 20 av 63
-
28-12-07, 22:05 #11
Repeterer meg selv. Jeg begynte for litt over 3 år siden med 50µg Levaxin. Jeg fikk vanvittige skjelvinger etter en stund og masse kroppsverk. Før jeg begynte på Levaxin hadde jeg ikke disse plagene, så det er ikke tvil om at alt skyldes Levaxinen.
Jeg ville aldri ha begynt på den store dosen din! Fikk jeg gå tilbake i tid ville jeg ha begynt med 25µg.....for så å langsomt øke...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-12-07, 22:21 #12
Ja, det høres ut som det er noe som jeg bør ta opp med legen min da. Har ikke noe skjelving, diare eller hjertebank enda, men siden det høres ut som man får problemer i etterkant med overdosering har jeg egentlig ikke noen lyst til å ta noen sjanse på det. Får sjekke om det er en god grunn til at jeg starter så høyt eller om det bare er det at legen min ikke har så mye kunnskap om dette.
Så får jeg håpe jeg har en grei lege som ikke blir fornærmet over at jeg setter hennes kompetanse på feltet i tvil. Det virker jo som om mange leger er lite opplyste om emnet, etter hva jeg har lest her. Så det må vel være lov til å spørre
Har ikke vært hos henne så mange ganger, men hun virker som en "snill" lege
• Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
• Man lærer så lenge man lever, ihvertfall jeg
-
28-12-07, 22:33 #13
Du begynte den 21.12? Ikke mange dagene siden....Vær obs! Jeg fikk mine skjelvinger og kroppsverk etter ganske kort tid. Husker kke helt, men 2-3 uker? Noe sånt. Kjenn etter selv. Det var helt for jævlig....for å si det mildt. Jeg håper du slipper det samme!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-12-07, 22:38 #14
Ja stemmer det, har bare gått på de en ukes tid og merker ingen forandring av noen slag. Verken negativt eller positivt. Men det er en uke til jeg skal til legen igjen, så jeg får sjekke hvordan ting føles da, kan hende jeg har fått noen forandringer innen den tid
-
28-12-07, 22:57 #15
Det er bra at hun er det!
Opprinnelig skrevet av Mari82
For høy startdose er en gjengganger her i forumet. Det virker som mange leger dessverre har liten kompetanse på behandling av hypothyreose.
Ã…rsaken til at du ennå ikke har merket noe av at du kan være overdosert, kan være at det er kort tid siden du startet på medisiner. Det første jeg merket etter at jeg begynte på Levaxin, var at jeg fikk varme i beina igjen. Jeg har aldri vært overdosert, heller tvert i mot. Doseøkningen var altfor sjelden og for liten hver gang. Først etter 2 år merker jeg en merkbar bedre form, hjernen er mer med meg og ikke mot meg! Det tar lang tid før man får full effekt av doseøkning,- ca 6 - 8 uker, er min erfaring.
Håper det går bra med deg!
-
28-12-07, 23:02 #16
Skal følge nøye med på kropens signaler fremover, hvis jeg får noen plager så får jeg gå ned til 50mcg til jeg har pratet med legen igjen. Så får jeg håpe hun har lest litt opp om sykdomen siden hun nå har fått en pasient med den
Ellers så spørs det om vi har lite å prate om hvis hun ikke gidder å gjøre det
Nei, det virker som om man må ta ansvar for egen sykdom og ikke stole blindt på legene.
Jeg må faktisk si at jeg ser positivt på det hele nå, kanskje det bare er jeg som har en veldig bra dag
Men etter å ha lest så og si alt som er skrevet her og søkt på lavt stoffskifte, føler jeg meg ganske trygg. Jeg tror nok jeg er bedre forberett på hva som kommer, enn hva mange andre på forumet var når de fikk diagnosen. Alt takket være dette forumet
Jeg vet nå hva jeg skal være ops på, og hva jeg kan forvente (sånn noen lunde, siden alle er forskjellige så vet man vel ikke helt) Så jeg slipper forhåpentligvis de fleste fall gruvene
Og det viktigste er at jeg nå vet at jeg ikke ska godta alt legene sier, men heller kjenne etter hva jeg føler. Enn om dette kanskje kan bli ett litt vanskelig år med doseringer, så har jeg på følelsen at dette kommer til å ende bra med lit tolmodighet og akseptering.
Og jeg vet at selv om det blir oppturer så er det fare for nedturer, men att det gjelder å ikke gi seg. Man kommer forhåpentligvis til mål til slutt 8) Nå gjelder det bare å få alle i min omgivelse til å godta at slik er det, jeg har mindre energi og må få lov til å velge selv hva jeg vil bruke den på uten å få dårlig samvittighet
Begynner nesten å lure på om pillene slo inn jeg nå hehe. Ble så full av liv igjen, noe som jeg har manglet hele julen. Ser endelig positivt på noe, noe som jeg har hatt problemer med i mange år nå. Ikke så lett å være glad når det eneste du tenker på er når du neste gang du kan legge deg ned å sove. :(• Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
-
29-12-07, 01:41 #17
selv om du ikke kjenner overdoseringen, så er det slitsomt for hjertet å få for mye for kjapt.
det de andre har foreslått her inne er helt riktig, og jeg ville iallefall ha senket dosen til 50 og forsøkt det i en måned eller to for jeg økte til 75 eller 100.
husk at det tar ca 6 uker for at blidprovene skal kunne fange opp forskjellen, og ikke ta medisinen samme morgen som du skal ta blodprøve!
-
29-12-07, 18:41 #18
Jeg syns det er rart at så mange begynner på nærmest full dose.
For noen er 100µg/dag en full dose og det er sjelden kjertelen er så død når en begynner. Jeg syns det er lite fagmessig i å starte på fdenne dosen. Blodprøver kan ofte indikere startdose.
Det er sånn at noen ikke reagererfør stoffskiftet er veldig lavt og disse kan jo starte høyt, men neppe høyere enn 50µg/dag.
Og noen får sterke symptomer og plager bare det mangler litt - disse må selvflgelig starte lavere.
Det er jo også sånn at en kropp som er sulteforet på stoffskiftehormoner ikke tåler at man plutselig pælmer innpå en full dose.
Noen (må si noen) tåler ikke Levaxin. Flere jeg har snakket med sier at de ikke merker at de begynner og får en reaksjon etter en tid. KAnskje er det slik at disse burde få tilbud om Armour.
Jeg er ganske sikker på at jeg hadde sluppet bedre fra det på den måten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-01-08, 10:23 #19
Enda noen spørsmål:/
Var hos legen i går og da fikk jeg skrevet ut prøvene mine, de ser ganske fine ut bortsett fra noen som ligger utenfor normalen.
Noen som vet hva B-Hb er?
Fritt T4 23,5 (11-22)
TSH 10 (0,30-4,2)
Kolesterolet var litt høyt men det er ikke noe uvanlig med lavt stoffskifte etter som jeg har skjønt.
Men hva vil det si at FT4 er høyt?
Ser hun ikke har sjekket T3, men skal sjekke om jeg kan få henne til å krysse det av når jeg skal ta ny blodprøve i februar.
Ellers så så det ut som alt var bra, ikke noen jern eller B12 mangel her i gården nei hehe
-
08-01-08, 10:49 #20
Hei Mari
Jeg tror HB (hemoglobin) er blodprosenten din. Referanseområdet er vel rundt 11,5-15?
Det at FT4 er høyt pleier ikke å ha noe å si for oss som er optimalt medisinert, ofte er det bare postitivt. Det kommer vel an på hvordan den er når du har den dosen du skal ha. Har TSH sunket siden du begynte på tablettene da? Hvis ikke 10 er en tastefeil så er den jo alt for høy. Du trenger den ned mot (eller under) 1.
Det er lurt å få sjekket FT3 også, da det er det aktive hormonet (FT4 er lageret som T3 konverteres fra).
Husk på at når du går på Levaxin skal ferritinet være minst 60-70 og B12 skal være - jeg husker ikke eksakt, men var det rundt 350 tro? Poenget mitt er at du trenger å se tallene dine selv, for ellers kan ferritin på 20 og B12 på 140 bli karakterisert som fine prøver. Men jeg håper dine var bra sett fra et "stoffskifteståpunkt".
Lykke til videre med behandlingen.
fra Lie
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
Av LillePus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 02-11-09, 20:45 -
Fikk lavt stoffskifte under første svangerskap for 17 år siden.
Av Alma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 04-10-08, 10:32 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker