Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
04-02-07, 20:56 #1
Ja, jeg sjekket ikke dine tall når jeg svarte...noen ganger går det litt fort.
Du har en TSH på 5, hva sier legen til det?
Hvis du var i Oslo, ville du uten videre fårr begynne på thyroxin, levaxin heter det, fordi din TSH er over referanseområdet. Den er 3,6 på Aker og 3,5 på Ahus. Jeg tror 4 på fürst og capio.
Nord i Norge måtte din TSH bli 8 eller noe sånt før du fikk levaxin.
Når jeg svarer, da blir signaturen borte, jeg ser den ikke. Da så jeg ikke din TSH.
Når jeg taster dine tall inn i http://hpu-info.gmxhome.de/test/laborzettel.htm da blir de slik:
t3 på 19 blir da 56% komentar: ved begynnende lavt stoffskifte er typisk ft3 ganske høyt. Kroppens måte å økonomisere med tilgjengelige hormoner. Derfor tar de ofte ikke denne prøven ved mistenkt begynnende lavt stoffskifte.
t4 på 89 er bare 29%. Det er ganske lavt. Noen vil kunne fungere en stund med en slik lav ft4, men hos deg har allerede TSH steget ganeke mye og du har ganske sikkert symptomer av den lave t4
ft4 på 12,8 er på 23% Samme kommentar som ovenfor.
tallene fra oktober:
Allerede da hadde du høy TSH, denne gangen hos et lab som har øvre grense på 4, og din TSH var godt over, den var 5.
t3 omtrent samme som over.
ft4 på 17,4 som er 35 % Din høye TSH bekrefter jo at denne ft4 er for lav for deg. I vår erfaring så blir man gjerne hypo når man går med ft4 i nedre halvdel (under 50%) lenge.
hilsen
nora
Lignende tråder
-
Hvad er mega høje antistoffer
Av stress i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 04-11-10, 16:36 -
Ninus med høje TPO antistoffer
Av ninus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 65Siste melding: 14-09-10, 16:37 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53 -
Ninus med høje TPO antistoffer
Av ninus i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 04-02-07, 22:08

Svar med sitat
Bokmerker