Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
01-06-12, 12:13 #33
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
2 nyheter. Én god, én dårlig:
1. Etter å ha kuttet ut sukker totalt i noen uker, har mageproblemene forsvunnet!!! Det var altså sukker magen ikke likte! Hurra!! Det er som om jeg har fått noen andres, friske mage. Ikke mer luftproblemer (enn det er vanlig å ha), ikke mer magesmerter, ikke mer av noe som helst! Jeg er helt overlykkelig over å endelig være kvitt dette. Så får jeg heller leve uten sukker, det er det verdt.
2. Etter 6 uker på 50 mcg Levaxin, tok jeg nye prøver. TSH var nå godt innenfor normalområdet (har ikke med meg resultatene akkurat nå), og samtalen gikk slik:
Legen: Nå er du tilfredsstillende behandlet, så jeg synes ikke vi skal øke dosen noe mer.
Jeg: Ok, men hva med at jeg fremdeles føler meg helt dritt? Jeg er iskald og dødstrøtt.
Legen: Du må vente litt til. Stoffskifte tar lang tid. Du har bare gått på 50 mcg en måned nå.
Jeg: Nei, jeg har gått 6 uker.
Legen: Ja, 6 uker da. Men det tar fortsatt tid.
Legen har jo ikke kontroll på hvor lenge jeg har gått på dosen engang!
Nå har jeg registrert meg hos ny fastlege i Oslo (flytter om en uke), og det første jeg skal gjøre når jeg kommer til hovedstaden er å få tatt nye prøver og få en legetime og eventuelt henvisning til spesialist.
Nå har jeg gått på 50 mcg i 7,5 uker, og ingen forandring. Jeg er SÅ fristet til å øke til 75 mcg nå, men greier ikke bestemme meg for om det er greit eller om jeg skal vente til jeg kommer til en spesialist. I verste fall kan jo det ta over en måned...
Noen innspill?
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker