Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: På tide med T3 behandling? (kombo med levaxin)

Hej og velkommen til
    Jeg vil bare sige, at når du har gået på bare 50 µ Levaxin i to år, så er der bestemt en risiko for, at dine binyrer slider, for det er en lille barnedosis, der sandsynligvis ikke gør noget for dig - måske endda tværtimod, hvis den sænker hvad du evt. har af egenproduktion.

Så er det jo godt, at du har øget din dosis. Men når binyrerne i forvejen slider, så kan også dette slide på dem. Det er ikke det samme som at det er smart at gå ned i dosis; for at få binyrer, der virker, må man arbejde med stofskiftet. Men binyrerne må ha hjælp. Læs en masse om binyrer og binyretræthed her på forummet - og spørg. Der er folk herinde med stor erfaring på dette område.

Med trætte binyrer kan det være meget svært at vurdere, om ens symptomer hører til det lave eller det høje stofskifte. Man kan fx sagtens ha hjertebanken og forhøjet blodtryk, hvis det er for lavt - men mange læger antager straks, at det er et symptom på for meget medicin.

Et godt mål for stofskiftet er kolesteroltallet - er det i den høje ende, er stofskiftet lavt. Omvendt, med t3-tilskud som du nævner, kan det blive meget lavt.

var jeg dig, ville jeg kræve at få målt ft3 og kolesterol. Binyrerne kan man selv få målt "ude i byen" - jeg fandt dette via en annonce i går http://www.testforstress.dk/?gclid=C...FQa-zAodonKSaw men der er også andre steder
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Kanske kan man beställa härifrån:

Urinprovet: www.europeanlaboratory.nl
    Salivtestet: www.labrix.com
    Se även: www.metametrix.com
    hvor man vist også kan få målt stofskiftet m.m. Der er også en liste på forummets forside i venstre spalte:
    "TESTS:
    Bio Medisinsk Laboratorium
    Scandlab
    Nordic Lab DK
    GenovaDiagnostics
    Salivary Hormone Monitoring
    BodyBalance
    Saliva Hormone Tests
    ZRT Laboratory
    Lab Tests Online
    TestMyHormones.com
    Saliva Tests on Amazon.com"

Sørg for at tage en masse d-vitamin - og sørg for, det er d3, du bruger! Jeg bruger denne på 35 µ og tager to om dagen det meste af året - eller mindst én, i hvert fald - ved siden af min multivitamin: http://www.naturoghelse.dk/shop/mega...-d3-3445p.html Lavt d-vitamin kan i sig selv give symptomer på lavt stofskifte!! Ligesom mangel på b-12, i øvrigt, så sørg for at få de ting - og jern, fx denne http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=324&bid=5 som man kan (skal) ta sammen med sin mad. Her nogle gode b-vitaminer - man kan sagtens ta to om dagen, i hvert fald i en periode, til man er kommet højere op i værdier ( end de allerfleste med lavt stofskifte er ...) http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html

Nielsigne

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    46
    Meldinger
    72

tusen takk for svar, Nielsigne!

sist jeg sjekket D3 var den på 54(ref:50-150) og det sier meg at den er lav? legen reagerte ikke i hele tatt på det tallet.. B12 var 354 (ref:170-650) og det er jo ikke veldig lavt, men har hørt at hypotyreote skal ligge høyere..hva sier disse tallene deg? det er en stund siden ejg fikk sjekket begge disse, så jeg skal absolutt ta det videre...

apropos kosttilskuddene; vet du om jeg får tak i disse i norge, eller om de sender til norge?

Klem

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, dit d-vitamin er alt, alt for lavt, og dit b-12 er heller ikke noget at råbe hurra for ... så sørg for at få tilskud
    Du kan købe diverse alle mulige steder, men det er nok bedst at købe ind i et andet EØS-land som fx Danmark / England. Det har noget med tolden at gøre Jeg mener, at nogle her køber ind hos naturoghelse.dk, bl.a. BenteR.

Nogle får let d-vitaminet til at stige og behøver ikke mere end fx de der 35 µ - andre må ha mere. Men 35 µ er et godt sted at starte, synes jeg. D-vitamin har man i mange år advaret imod, fordi det er fedtopløseligt og ikke som fx b-vitaminerne vaskes ud med urinen, hvis der er for meget. MEN hvis man sørger for at få d3 og IKKE d2, så kan man ta op til 250 µ af de tom dagen uden problemer. D2, derimod, er giftigt i store doser, så pas på med det.

Her overlæge Henrik Hey fra Vejle Sygehus om d-vitaminer: http://medwatch.dk/Sygdom___Sundhed/article4706104.ece - god artikel, synes jeg

Nielsigne

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    46
    Meldinger
    72

TAKKER SÅÅ MYE!!

Skjønner at jeg har litt å gå på da, og når jernlagre og ferritin er lavt i tillegg, har vi det gående, haha man kan hvertfall ikke regne med at legen reagerer på noe særlig.. Nå ble jeg glad; da har jeg kanskje noe av grunnen til lavt energinivå og matthet..
    Jeg skal kjøpe vitaminer imorgen den dag! så kan jeg kjøpe fra utlandet etterhvert..

nattinatt

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

D-vitaminer hjælper MEGET på mathed. Det er så markant, at selv folk med sklerose får det meget bedre, når de får d-vitamin Men tag det sammen med andre vitaminer og gerne vitamin k2, for det bruger vi ekstra af pga stofskiftet - og det hjælper d-vitaminet til at virke bedre i kroppen. Fordel for knogler, lever og blodårer .....

Lignende tråder

1. Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker
    Av paxx i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 17
    Siste melding: 12-10-11, 21:53
  2. Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
    Av hh83 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 18-08-11, 07:04
  3. Redd for vektøkning ved Levaxin behandling
    Av Student24 i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 3
    Siste melding: 23-11-10, 11:27
  4. På tide..
    Av Synne i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 08-04-07, 00:50
  5. Radio-jod- behandling
    Av josie i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 03-12-06, 16:32

Bokmerker

Regler for innlegg