Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Blir Scandlab lagt ned?
Threaded View
-
29-05-12, 20:07 #7
Sv: Blir Scandlab lagt ned?
Kommentar fra en venn (tusen, tusen takk!):
Nu blir det svårare att få tag på testerna tyvärr. Kanske kan man beställa härifrån:
Urinprovet: www.europeanlaboratory.nl
Salivtestet: www.labrix.com
Se även: www.metametrix.com
Och så skriver och tipsar Karin Munsterhjelm:
Detta är rent absurt och otroligt!
Nu bör man ta kontakt med MDD, Mineral and Diet Data, i Helsingfors för att få ett samarbete med dem, http://www.mdd.fi/index_A.html. Tyvärr står allt på finska men man kan kommunicera på engelska med dem. Skriv till info@mdd.fi
De samarbetar med Genova Diagnostics i USA. Skriv till dem och hör om svenskar kan få göra analyser, så som rT3, dygnsurin av T4 och T3 samt ASP, dvs Adrenal Stress Profile, dygnssalivtest på kortisol! De har en massa andra fina tester också, samma som Scandlab hade, tarmtester, allergitester etc.
I den närmaste framtiden kommer ingen att kunna rucka på Socialstyrelsens beslut. Vet ej om man kan överklaga allt detta.
Karin
PS Skicka detta vidareTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-12-07, 16:00 -
Hva ville dere lagt i noenlunde normalt hold?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 17-11-06, 18:04 -
Jeg blir gal!!!!!!
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 14-06-06, 13:43

Svar med sitat

Bokmerker