Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
27-05-12, 23:27 #4
Sv: En oppskrift på en god familie og gode venner
Enkelte mennesker vil ikke godta at man er syk, så lenge man er usynlig syk. Å få høre at "jeg må ta meg sammen" er ikke fasiten for meg.
Min erfaring er at så lenge jeg er åpen i forkant om helsa mi, så oppfører de flsete mennesker seg slik jeg ønsker;
- de påpeker ikke ting som skulle vært gjort,
- de godtar at jeg ikke alltid orker og være sosial, men trenger litt tid for meg selv
- de prater med meg
- de forventer ikke topp service når de er her, men hjelper til med f.eks. måltid
Og ikke minst; de aksepterer meg slik jeg er i dag, selv om jeg ikke lenger er den energibunten jeg engang var.
Jeg har tro på og være åpen. Andre mennesker kan ikke vite hvordan jeg har det, med mindre jeg sier det. Jeg tror dette er like viktig for oss, som det er for alle andre usynlig syke.
Noen mennesker vil ikke akseptere at jeg er syk (selv om de fleste gjør det etter at jeg har fått andre sykdommer), og disse menneskene, heldigvis ikke mange, unngår jeg kontakt med. De får meg til og føle meg verre, og det fortjener jeg ikke.
Lignende tråder
-
Oppskrift på u-homogenisert H-melk
Av Rosin i forumet Melk (mælk)Svar: 2Siste melding: 13-06-12, 16:11 -
Oppskrift på u-homogenisert H-melk
Av Rosin i forumet Kosthold for barn med eller (ennå) uten stoffskiftesykdomSvar: 1Siste melding: 08-05-12, 20:08 -
Familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
Av Mod i forumet Forbeholdt familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesykeSvar: 6Siste melding: 06-03-11, 11:38 -
Familie, venner og lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 09-07-09, 12:24 -
Oppskrift på Ingers Rugrød
Av marge i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-05-07, 11:49

Svar med sitat
Bokmerker