Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
27-05-12, 19:48 #11
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Hei
På tide med en liten oppdatering. Egentlig har jeg ikke så mye nytt å komme med. Driver med det samme opplegget som før. Magen er fortsatt hovedfokus. Bruker ulike soppdrepende midler. Sist var det fuconazol. Nå er det et preparat med grapefruktkjerneekstrakt, berberine, black walnut bla som brukes. Opplever at jeg kan ha like god effekt av naturlige stoffer som "vanlige" legemidler mot sopp som fluconazol og sporanox. Det jeg bruker nå virker. Skyller tarmen fortsatt. Jeg har fremdeles forsteininger i tarmen. Vil nok ikke bli kvitt sopp og mageproblemene før jeg har fått kvittet meg med forsteiningene. Jeg ser forsteiningene komme ut på skyllingene. Jeg ser også sopp. Død sopp og levende sopp. For et par uker tilbake slet jeg med forstoppelse. Det tok ca tre uker før magen ble bra igjen. I løpet av den tiden blomstret soppen voldsomt opp. Helt tydelig å se på det som kom ut, masse levende sopp. Så fort forstoppelsen var borte, forsvant også de store mengdene med sopp.
Sliter litt med formen for tida. Trøttere enn vanlig. Mistenker at det skyldes mitt nye soppmiddel. Når jeg ser tilbake, kan jeg se at jeg ofte blir slapp de første tre ukene etter bytte av soppdrepende middel. Soppsymptomer blusser opp. Får hodepine, tåkete syn og tretthet. Blitt fortalt at jeg skal øke leverstøtten i denne perioden (bruker NAC for tiden). Håper det bedrer seg snart, har brukt nåværende middel i drøye to uker.
Stoffskiftet mitt er fortsatt ikke bra. Lave nivåer på t3 og t4. tsh fortsatt høy (ca 12). Dessuten er dhea lav. Det har det vært lenge, stabilt lavt, knapt noen variasjon. Bortsett fra lave stoffskifteprøver og lavt dhea har alle de andre hormonene mine kommet på bra nivå (progsteron, østradiol, testosteron, aldosteron, kortisol). Forresten har jeg fortsatt relatvit høy shbg. Mitt testosteron har også kommet litt høyt (men effekten holdes litt i sjakk av høy shbg).
Fokuset kommer nok mer inn på hormoner etter hvert. Dennis her på forumet har jo behandlet signalstoffer i hjernen.
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13868 Vi bruker samme lege, og det er muligens noe som kan bli aktuelt for meg etter hvert (hvis jeg har tolket legen riktig, det har ikke vært så mye snakk om det ennå). Prøver nå litt mer magebehandling først. Vil bli kvitt gammel dritt i magen først og se hvor det fører meg.
Men når man ser bort fra små nedturer er trenden fortsatt god her. Sopproblemene er stadig mindre. Formen er bedre. Har noen veldig fine perioder der jeg knapt tenker over at jeg er syk. Det har skjedd store framskritt for meg.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker