Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Hybrid View
-
14-05-12, 15:30 #1
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Sprekt Blondie
-
06-04-13, 19:20 #2
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Trening skal skje etter hvor i sykdomsforløpet man er og etter hvor syk man er. Det jeg mener er avgjørende er å starte forsiktig. Da slipper man å gå på en smell. Kroppen får tid til å tilpasse seg bevegelse i form av at puls, muskler og leddbånd tilpasser seg den nye belastningen.
Og jeg har gjort samme observasjoner som dere beskriver her at restitusjonstiden etter er lengre når formen er dårlig. Hvilspulsen stiger og pulsen stiger raskere ved hard belastning når man er dårlig. Stor forskjell på gode og dårlige dager. Pulsklokke er et must, særlig for oss som er syk. Den forteller oss det vi ikke alltid selv innser når vi vil være flinke piker/gutter.
For tiden går det i styrketrening for meg. Hard styrke. Det gjør at jeg leser mye på treningsforum og lignende. Og disse er veldig gode på kosthold og restitusjon og kosttilskudd. Selv om vi som er syke ikke skal sammenligne oss med de som er friske. Nå trener jeg et såkalt to splitt program. Dvs at jeg trener overkropp og armer en dag, ben, buk og rygg den andre. Fire økter i uka. Programmet er lagt opp slik nettop pga det vi snakker om her; restitusjontid. Med hard styrketrening beregnes det altså at en armmuskell trenger 72 timers restitusjon før den er klar til å trenes pånytt. Og dette gjelder som sagt friske. Det kan ikke alltid automatisk overføres til oss, selv om det funker på meg for tiden.
Så må jeg jo si at med forbehold om gradvis opptrening skal man ikke være redd for å bevege seg ut av komfort sonen så lenge kroppen henger med å man synes det er gøy. Og husk at jo mindre hardt, jo oftere kan man trene og omvendt.
Lignende tråder
-
Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.
Av voggis i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 07-02-11, 19:23 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening (jogging) med hypothyreose
Av chino i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 26-11-06, 23:07

Svar med sitat

Bokmerker