Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Min historie - lavt stoffskifte og hjertebank?

Min høyst erfaringsbaserte (har vært hypo i over 20 år, jobber sammen med 4 andre som er hypo) er at du har helt klart store plager av lavt stoffskifte. Symptomene er klassiske. Inkludert hjertebank. Det er IKKE psykisk, og la ingen lure deg til å tro at noe er galt med psyken din. Lavt stoffskifte gir mange problemer i psyken, men det betyr ikke stress eller andre psykiske problem. Det betyr bare lavt stoffskifte. Dosen er altfor liten for en ung mann. TSH er å anbefale å få lavere ved å øke dosen med stoffskifte medisin. Husk at hjerteproblemer oppstår både ved høyt og lavt stoffskifte. Det er derfor ikke bra for deg å gå underdosert. TSH bør ligge mellom 0.5 og 1.5 i følge Aker sykehus. Etter mitt skjønn bør du medisineres til der du føler deg bra uavhengig av TSH. Du bør få målt antistoffer både i forhold til høyt ( TRAS) og lavt (anti TPO) stoffskifte. Dette for å utelukke svinging mellom høyt og lavt, og fordi du har arvelige faktorer i bildet.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Min historie - lavt stoffskifte og hjertebank?

Jeg tror ikke hjertebanken/ekstraslagene dine kommer av Levaxin, da du også hadde dette før du begynte. Man kan selvsagt ikke utelukke det, men prøvene i februar viser i hvertfall ingen tegn på "overdosering", så da må det være at du er ekstremt sensitiv for Levaxin (tatt i betraktning den lille dosen du har gått på).

Tilskudd av magnesium kan hjelpe på ekstraslag. Det kan også et glass iskaldt vann gjøre. Spørr meg ikke hvorfor Jeg fikk bare det som et råd av en lege en gang. Kan også hjelpe ved høy puls.

Lignende tråder

1. Hjertebank
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 18-01-13, 17:23
  2. Hjelp meg, jeg har så mye hjertebank!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 04-04-10, 10:47
  3. Ny her med høyt stoffskifte - min historie
    Av Oslofia i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 21-03-10, 13:20
  4. Ferritin og hjertebank...
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 8
    Siste melding: 22-02-07, 10:44
  5. Hjertebank og liothyronin??
    Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-04-06, 22:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn