Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Solcreme / solkrem
-
10-05-12, 12:31 #1
Solcreme / solkrem
Mht. solcreme har jeg opgivet at finde det perfekte produkt. Troede, jeg fandt det for et par år siden, da Derma begyndte at lave solcreme, men det viste sig, at den octocrylene, som er solfilteret, ikke tåles af alle. Her i familien kan vi nu godt tåle det, så det kan være, jeg køber et lille lager et sted
Det kaldes ikke vandfast men holder ret godt alligevel. Så må man bare smøre efter badet for at være sikker.
Ved stranden er det nødvendigt at bruge solcreme, mener jeg, for solen går igennem tøjet, og der er nu en gang ikke meget ved at sidde under en parasol i timevis ... Men jeg forsøger at veksle med det, både når det gælder mig og når det gælder mit barn. Så vi får fuld sol formiddag og når den så bliver stærkere senere på dagen, må man smøre sig. Eftersom der ikke findes det perfekte produkt, har jeg valgt at veksle mellem de bedste af dem, jeg mener, der er.
Som barn brugte jeg aldrig solcreme - det gjorde ingen i familien. Vi brugte skjorter og gik i skyggen ... og var altid i sommerhus, når det var sommer og sol. Og hvis man bare er på stranden og ikke i sommerhus eller. lign., så er det jo ikke til at klare det med skyggen - og hullet i ozonlaget er blevet en del større end det var for de der 40-50 år siden
Nielsigne
-
10-05-12, 15:11 #2
Sv: Solcreme
Indlægget kopieret til egen tråd fra https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14610

Relaterede emner:
20 minutter i solen er nok (?)
Den farlige sol over Skandinavien
D-vitaminets foto(sol)biologi – ny aktualitetHvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
11-05-12, 11:52 #3
Jeg bruker minimalt med solkrem. Her hjemme bruker vi det nesten aldri, og i syden sitter jeg mye i skyggen. Men jeg er enig med deg, Nielsigne. Litt må man ha, spesielt når man skal på strandferie. Sønnen min har blitt så stor nå at det er vanskelig å få han til å sitte i skyggen. Solhatt, t-skjorte og lang shorts er greit i begynnelsen synes jeg, for å venne huden til solen. Men man kan jo ikke pakke seg helt inn heller, det vil alltid være noe hud som stikker ut her og der som trenger litt solkrem
Tenkte å prøve Cliniderm som de har på apoteket. Den kom bra ut i test på "grønn hverdag". Men de tester bare ut hva den inneholder, og ikke om den er god, hvis du forstår hva jeg mener
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
11-05-12, 15:14 #4
Ingredienserne kan tjekkes på http://www.ewg.org (før Cosmeticdatabase.org)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Solkrem?
Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 0Siste melding: 05-04-12, 11:32
Svar med sitat

Bokmerker