Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
01-05-12, 21:55 #19
Sv: Jeg holder snart ikke ut mer! Bare gråter.. Hvor syk skal man egentlig bli?!
Prøv se om der er noget nyttigt at finde for dig, i tråderne her.
Postpartum thyroiditis ses hos 3-5%, og optræder 3-6 måneder efter en fødsel hos kvinder med præeksisterende autoimmun subklinisk thyreoidealidelse.
Behandling:
• Symptomatisk behandling med (betablokker/red.) propranolol 10-20 mg (op til 40 mg) x 4 dagligt i periode hvor patienten er hyperthyreoid.
• Antithyreoid medicinsk behandling har ingen effekt.
• Den hypothyreoide fase kan behandles med eltroxin (Levaxin/red.).
Forløb: I tilfælde hvor eltroxin(Levaxin/red.)behandling er startet, bør denne forsøges udtrappet efter ca. 1 år. Ca 10% af kvinderne vil udvikle blivende myksødem med behov for livslang eltroxin (Levaxin/red.) substitution. Der er stor risiko for recidiv (tilbagefald/red.)ved senere fødsler.
Kilde: Kvalitetshåndbog - Endokrinologisk Afdeling - Hvidovre Hospital• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Autoimmun tyreoiditt
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 20-10-14, 14:45 -
Andre med post partum tyreoiditt?
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 2Siste melding: 20-04-12, 14:02 -
Post partum tyreoiditt
Av Toramora i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 10Siste melding: 28-11-11, 21:59 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24

Svar med sitat

Bokmerker