Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hvis det er identisk med Pregnyl, er det ikke andet end Human chorionisk gonadotropin (HCG), et polypeptidhormon produceret af moderkagen og med "komponenter" der, i det væsentlige, er identiske med nogle komponenter i de humane hypofysegonadotropiner: luteiniserende hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH)... Det er hormonereplacement for den del af hypofysens underfunktion, der er årsagen til hypogonadisme. Du bliver altså ikke gravid af pillerne...

... men det ser ud til, at Hertoghe har forsynet dig med komplet "erstatning" for de hormoner, han fandt ud af, at din hypofyse ikke danner nok af...

Når det er sagt...

... kan jeg ikke se, hvordan dit syn kommer ind i sammenhæng med hypofyse(insufficiens) ?

Jeg kan heller ikke se, hvad "Riget" kan finde ud af, hvad Hertoghe ikke allerede har fundet. Ligheden mellem "Riget" og Hertoghe er, at de kan finde det samme, der er i vejen med din hypofyse.

Forskellen mellem "Riget" og Hertoghe er (det er jeg sikker på), at fra "Riget" kommer du hjem med (muligvis) en diagnose (som er jo allerede stillet i Belgien) og ellers tomme hænder, mens fra Hertoghe kommer du hjem med recepter/lægemidler til behandling af tilstanden.

Yderligere forskel mellem "Riget" og Hertoghe er, at mens "Riget" har slet ikke travlt på dine vegne, er Hertoghe interesseret i at der skal ske noget og at du bliver bedre.

Problemet gemmer sig bag forskellen mellem diagnose-/behandlingsprotokolen på "Riget" og hos Hertoghe.

På "Riget" får du (måske) replacement for det (af 7) hormon, hvis niveau befinder sig under ref.område, mens de øvrige hormoner - blot de kan klemme sig ind indenfor ref.område - dem har du ikke brug for lidt ekstra af, fordi på "Riget" (dvs. i Danmark) behandler man ikke mere end et hormon ad gangen, såfremt andre hormoner befinder sig indenfor ref.området.

Hos Hertoghe kan du ikke undgå at blive behandlet med både det hormon (eller de hormoner) du direkte mangler OG - de hormoner der samarbejder indbyrdes om at balancere hele dit, hypofyse-relateret hormon-segment - fordi ellers vil behandlingen ikke virke...

Så er det, at jeg igen føler trang til at spørge: hvad forventer du dig af "Riget", andet end at blive elendig af "medicin-faste", som i bedste fald kun vil påvise, hvad allerede er påvist i Belgien...
hej anisa

Mange tak for hurtigt svar
grinte højt Anisa " det bliver man altså ikke gravid af" - nej det regnede jeg nu heller ikke med men kunne bare ikke forstå jeg skulle have et middel mod barnløshed - men det har jo så andre egenskaber :0)
jeg forventer ikke ret meget fra riget - for egentlig var jeg nede og få migrænepiller fra min læge igen igen- de gamle virker ikke optimalt - der sagde han at han havde fået et brev fra Hans perrild og han ærlig talt var lidt utryg over hele situationen som min læge . han tvivlede ikke på at hertoghe var god - men for " god ordens skyld " ville han gerne se mig udredt fra dansk side .
det er ok for mig og jeg oplyste ham også at det ikke kom til at influere på mine besøg hos hertoghe selvom egen læge tilbød at tage erfa hjem hvis det var ham muligt blot jeg tog imod dansk hjælp .
jeg bliver hos hertoghe lige meget hvad det er helt sikkert for han er den eneste der har forstået alt dette her uden at sætte spørgsmålstegn ved noget af det - jeg er helt klassisk siger han .
men det gør mig slet ikke noget hvis de evt ville kunne lære noget :0) tvivler dog ..
men har jo intet at tabe mere - så jeg tager det helt roligt - dog kunne jeg måske godt tænke mig hertoghe var lidt tydeligere omkring oplysning til mig --- så jeg ikke som nu sad som et stort spørgsmål - men det må jeg sige næste gang jeg er dernede i slutningen af juli
jeg er rigtig glad for at du ville forklare alt dette til mig - super dejligt

kærlig hilsen
Simba