Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
26-04-12, 08:06 #9
Sv: hypofyseinsufficiens og andet
Hvis det er identisk med Pregnyl, er det ikke andet end Human chorionisk gonadotropin (HCG), et polypeptidhormon produceret af moderkagen og med "komponenter" der, i det væsentlige, er identiske med nogle komponenter i de humane hypofysegonadotropiner: luteiniserende hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH)... Det er hormonereplacement for den del af hypofysens underfunktion, der er årsagen til hypogonadisme. Du bliver altså ikke gravid af pillerne...
... men det ser ud til, at Hertoghe har forsynet dig med komplet "erstatning" for de hormoner, han fandt ud af, at din hypofyse ikke danner nok af...
Når det er sagt...
... kan jeg ikke se, hvordan dit syn kommer ind i sammenhæng med hypofyse(insufficiens) ?
Jeg kan heller ikke se, hvad "Riget" kan finde ud af, hvad Hertoghe ikke allerede har fundet. Ligheden mellem "Riget" og Hertoghe er, at de kan finde det samme, der er i vejen med din hypofyse.
Forskellen mellem "Riget" og Hertoghe er (det er jeg sikker på), at fra "Riget" kommer du hjem med (muligvis) en diagnose (som er jo allerede stillet i Belgien) og ellers tomme hænder, mens fra Hertoghe kommer du hjem med recepter/lægemidler til behandling af tilstanden.
Yderligere forskel mellem "Riget" og Hertoghe er, at mens "Riget" har slet ikke travlt på dine vegne, er Hertoghe interesseret i at der skal ske noget og at du bliver bedre.
Problemet gemmer sig bag forskellen mellem diagnose-/behandlingsprotokolen på "Riget" og hos Hertoghe.
På "Riget" får du (måske) replacement for det (af 7) hormon, hvis niveau befinder sig under ref.område, mens de øvrige hormoner - blot de kan klemme sig ind indenfor ref.område - dem har du ikke brug for lidt ekstra af, fordi på "Riget" (dvs. i Danmark) behandler man ikke mere end et hormon ad gangen, såfremt andre hormoner befinder sig indenfor ref.området.
Hos Hertoghe kan du ikke undgå at blive behandlet med både det hormon (eller de hormoner) du direkte mangler OG - de hormoner der samarbejder indbyrdes om at balancere hele dit, hypofyse-relateret hormon-segment - fordi ellers vil behandlingen ikke virke...
Så er det, at jeg igen føler trang til at spørge: hvad forventer du dig af "Riget", andet end at blive elendig af "medicin-faste", som i bedste fald kun vil påvise, hvad allerede er påvist i Belgien...
Desuden er det ikke særlig sundt, at afbryde en igangværende behandling... Det vil medføre forstyrrelser, der kan blive svære at regulere senere. Det vil i hvert fald, forandre dine fysiologiske præmisser ved fortsat behandling. Det er småfarligt, synes jeg... jo-jo-hormoner.
Egentlig føles det noget mystisk, at først i årevis bliver du ladt i stikken, ignoreret og gjort til grin... og nu, hvor en belgisk læge er kommet på banen - pludselig får du en hel masse tilbud fra helsevæsenet... som om du ikke skal have mulighed for at blive et levende bevis på Hertoghes lægekunst? Perrild har i hvert fald en stor indflydelse i lægeverdenen, så vær obs på, at du ikke bliver til en kastebold mellem emsige læger....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypofyseinsufficiens
Av Anisa i forumet Andre hormonerSvar: 2Siste melding: 27-02-13, 09:46 -
Jeg har idag svær hypofyseinsufficiens. Hjælp mig!!!
Av Tullepigen90 i forumet Andre hormonerSvar: 10Siste melding: 26-09-11, 21:20 -
Andet symptom: lårmuskel.
Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-04-11, 11:37 -
Hypofyseinsufficiens, skjoldbruskkirteln og stofskiftet
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 18-12-09, 13:20

Svar med sitat

Bokmerker