Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
dårligt internet gør jeg har rigtig dårligt plads til at søge ...
Hej Simba Nu ved jeg ikke, hvorfor er din internetforbindelse dårlig... men hvis det er et problem med kabelforbindelsen, kunne du måske overveje mobil-internet? http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/ ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
men er blevet sendt til righospitalet for udredning for hypofyseinsufficiens da igf prøver taler for det . men egen læge tog prolaktinprøve på mig som jeg lige har fået svar på - prolaktinen ligger lige midt i ref området ? hvad søren betyder det ? egen læge sagde han ikke var klog nok til at svare på om hertoghes medicin gjorde en forskel og jeg kan se at hertoghe giver mig samme medicin som danske patienter får på riget for hypofyseinsufficiens.
At din prolaktin ligger midt i ref.området kan betyde at din hypofyse har ikke problemer med at producere prolaktin. Men derfor kan man have hypofyseinsufficiens alligevel, da hypofysen producerer 6 andre hormoner, foruden prolaktin... Det hedder "hypofyseinsufficiens" blot hypofyse fejler med produktion af et hormon. Derimod hvis hypofysen har problemer med at producere flere end et hormon - da hedder det Panhypopituitarism.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Underfunktion af hypofysen hedder enten hypofyseinsufficiens eller hypopituitarisme og kan forårsage følgende sekundære tilstande:

• GHD = GH Deficiency = Væksthormonmangel påvirker alle organismens væv og vil derfor kunne give anledning til talrige symptomer. Væksthormonmangel hæmmer knoglevækst og hindrer tilvæksten af bruskvævet overalt hvor det findes i kroppen. Den medfører dannelsen af ødemer i underhuden herunder Cellulite (ikke forveksles med Cellulitis), symptomer på karpaltunnelsyndrom eller smerter fra led og knogler, tillige med at kroppens fedtfordeling ændrer sig drastisk.
    ---
  • Hypogonadisme = mangel på Luteiniserende Hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH) medfører nedsat funktion af kønskirtlerne. Hos kvinder forårsager det udeblivende menstruationer (amenorré) og nedsat kønsdrift. Mænd bliver impotente, får nedsat muskelmasse og manglende skægvækst. Hos begge køn kommer der tab af kropsbehåringen.
    ---
  • Hypothyreose og binyreinsufficiens = nedsat dannelse af thyreoideastimulerende hormon (TSH) og adreno-kortikotropt hormon (ACTH), der fører til binyrebarkhormonmangel. Hvad det sidste gør ved os, læs mere i underforummet Binyrer.
    ---
  • Vanskelig amning = nedsat prolaktindannelse har betydning ved amning, hvor modermælkeproduktionen reduceres eller udebliver.
    ---
  • Vasopressin Deficiency = nedsat dannelse af anti-diuretisk hormon (ADH) vasopressin bidrager til ødemer, dehydrering trods stort væskeindtag, elektrolytforstyrrelser med alle de symptomer det giver + tusinde andre symptomer, vi kender som symptomer på hypothyreose. Desuden forårsager underskud af vasopressin udviklingen af bl.a. Diabetes Insipidus og ellers (udiagnosticeret/ubehandlet) kan føre til en livstruende nyresvigt.
Håber, du snart får internet-forbindelse, der virker... Jeg er utryg ved, at du ikke kan skrive når du har brug for det.