Tusen takk Anisa for svar

Ja jeg er klar over at jeg har Hasimoto:-) Og min siste Anti-TPO som jeg tok i Norge i august 2011 var på 365 så den synker sakte.

Legen sier ikke at jeg skal gå ned i medisin men han er forundret over at det ikke har stabilisert seg mer siden dosen er så høy, jeg prøvde å ymte litt frampå om at jeg kanskje kunne ha mild adrenal fatigue (nå husker jeg ikke hva det heter på Norske, hehe) og også at det jo finnes naturlig thyroid. Dessverre å stoler jeg jo ikke veldig på leger og er skikkelig i villede om hva jeg skal gjøre dersom han fortsatt mener det beste er å operere, jeg syntes det er vanskelig å finne informasjon og sette seg inn i hva en evnt operasjon får av følger i hverdagen. Jeg har jo heller ingen rundt megsom forstår eller kan støtte meg slik jeg trenger heller så jeg vet virkelig ikke. Drømmer egentlig bare om å kunne komme til et sted der jeg får skikkelig hjelp over lengre tid, hehe hadde ikke det vært luksus?

Det legen også snakket om var at han var bekymret for at det på den første ultralyden jeg tok for to år siden står hetrogenous nodules og om jeg forsto han riktig så er det en bekymring for spredning når det er hetrogenous.

Målingen av den største på høyre lobe var målt til 11x8&12x7mm mens den største på venstre side lobe var på 14x6mm at the upper border near the isthmus and 8x6mm.

På målingen i dag (eller i går) så står det:

The right thyroid lobe is small in size measuring 1.5x1.9x2.5cm, shows coarse parenchymal echo pattern, multiple small nodules are seen, no retrosternal extension seen.

The left thyroid lobe is small in size, measuring 1.4x1.3x2.1cm, shows coarse parenchymal echo pattern, multiple small nodules seen, no retrosternal extention.

The thyroid isthmus shows a nodule to the left side measures 0.6x1.1cm.

No enlarged neck lymph nodes.

Normal surrounding vasculature.

Prøvene som er tatt nå sist er tatt fra et annet ultralydsted da legen ville ha en second opinion på en måte. Det ser jo faktisk ut som om de har kommet opp med forskjellig (men hva vet jeg) så jeg får se hva legen sier, det som er helt sikkert er at dette er vanskelig å forstå, hehe