Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Threaded View
-
21-04-12, 01:29 #25
Sv: mild normochromic normocytic anæmi
R.B.C.s betyder Red blood cell.
Mild normochromic normocytic anaemia betyder ikke nødvendigvis jernmangel, men kunne også være en tilstand sekundær til diabetes, særlig hos forholdsvis nye diabetikere, inden de lærer at holde 100% styr på deres blodsukker og behandling. Nogle patienter med nyopstået diabetes har en mild normochromic normocytic anæmi som ikke er opstået af de sædvanlige årsager (for anæmi), såsom infektion, betændelse i bugspytkirtlen eller blodtab (se evt. denne).
Så vidt jeg husker har du diabetes 2, Trude?
Dette resultat kan tyde på, at du måske bør være opmærksom på omlægning af kosten, regelmæssige måltider og konsekvent fokus på blodsukker? Denne form for anæmi forsvinder nemlig efterhånden som der kommer stabilt styr på diabetes. Hvis du er i behandling for diabetes, da viser dette resultat at behandlingen er nok ikke effektiv nok endnu (?).
Jeg tror ikke at "almindelig" jernmangel giver periodisk feber...
Hvad siger din læge?
De er fuldstændig korrekte, disse tal.
Og siger ikke noget om noget, da prøven er taget om aftenen. Du må hellere få taget de prøver om morgenen, for så ved du hvad er op og ned på din hypothyreose. Prøver (thyreoidea) taget om aftenen vil altid være misvisende.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Bokmerker