Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
20-04-12, 21:39 #7
Sv: Cortef under svangerskap?
Tusen takk for svar
Dette virker også logisk på meg. Jeg har bestemt meg for å beholde mine 20 mg cortef, og i tillegg har jeg øket levaxin dosen med 1/3. Bruker progesteronkrem daglig..
Mine blodverdier av kortisol var visst innenfor normalen sist det ble målt. Målt i blod. Da var jeg hos endokrinolog og hadde medikament fastet i tre j....uker for å få tatt en synachten test...Som var normal. Men symptomene på svake binyrer var så stærke etter uker uten medisin at jeg valgte å starte opp med cortef, dhea og levaxin, progsteron igjen.
Og så ble jeg gravid.
I mitt forrige svangerskap for to år siden var jeg ikke under behandling og var kjempe dårlig de første 20 uker for så å få en enorm opptur de siste 20 uker,,mest sannsynlig på bekostning av mitt barns binyrer. Han har slitt med uro, fordøyelsesbesvær og nå luftveisinfeksjoner siden han ble født. Dette vil jeg nå gjøre mitt ytterste for å unngå!
Balder legen mente jeg burde ta en døgn urinsamling nå for å se hvordan jeg ligger an i forhold til dosering. Dette kan vel være hensiktsmessig.
Det som er så vanskelig er jo at jeg ikke har noen diagnose, så jeg møter lite forståelse hos tradisjonelle leger som feks endokrinologer og gynokologer...Der er det kun skremselspropoganda å hente.Og da blir det på en måte mitt ansvar. Men dette er dere vel kjent med alle her inne, desverre
Lignende tråder
-
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet HydrocortisonSvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46 -
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet DHEASvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46 -
Min erfaring med Binyremedisin- Cortef
Av Flower i forumet HydrocortisonSvar: 35Siste melding: 19-07-10, 13:24

Svar med sitat
Bokmerker