Viser søkeresultater 1 til 10 av 98
Threaded View
-
14-04-12, 19:51 #17
Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Takk for svaret, Anisa!

Jeg husket at Cirkeline hadde en tråd om osteoporose tidligere, og har funnet den.
Der står det ganske mye om diverse kost-tilskudd etc som er essensielle, og jeg har laget meg en liste.
Noen av dem bruker jeg jo allerede, men jeg har ikke hatt den helt store disiplinen med å ta alle disse hver dag. Medisinen husker jeg, men vitaminer etc? Nope.
Har blitt litt flinkere nå, og har lovet meg selv at dette skal jeg klare.
Jeg hadde forventet meg diagnosen. Mamma, moster og to søstre har samme. Mine søstre har spist Fosamax i flere år, men jeg har vært mere fysisk aktiv enn dem, og har unngått det til nå. Legen skrev ut Alendronat til meg, men som jeg skrev: Jeg vil helst ikke ta den. Har lest ganske mye om preparatene mot osteoporose, at de forhindrer at skjelettet utkalkes, men ikke bygger opp, og at skjelettet dermed blir dårligere og sprøere selv om beintettheten ser bedre ut. (Dette ble visst dårlig forklarrt, håper du forstår hva jeg mener.)
Har begynt å trene, både med å gå mye igjen, og så på en "vibrasjonsmaskin" jeg fikk anbefalt på et av trenings-sentrene her. Den gir små støt, som skal gi impuls til å bygge opp beintettheten igjen.
Skal søke på ordene du gav meg. Lar ikke noe være uprøvd (bortsett fra Alendronat).
Klem til deg!
Lignende tråder
-
Autoimmun tyreoiditt
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 20-10-14, 14:45 -
Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 16-01-10, 22:38 -
Mestring av kronisk sykdom
Av Bittebitt i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 23-10-07, 08:40 -
Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 03-06-06, 00:32 -
Kronisk tretthet og stoffskifte?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 05-08-05, 00:08

Svar med sitat

Bokmerker