Viser søkeresultater 1 til 10 av 108

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Standard Sv: Ungt sinn med hypotyreose

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    Dumme sykdom, hvorfor måtte du komme å ta meg nå.
    Jeg har ikke krav på yrkesattføring eller noe fra nav så lenge jeg er under 26 år.
    Jeg får heller ikke sosialhjelp fordi jeg i en tid meldte meg opp som nettstudent. (fått høre det av andre..).
    Jeg forstår ikke at det går ann?
    Jeg er for syk til å begynne å jobbe, jeg kan heller ikke jobbe ekstravakter for å få inn mer penger.
    Hva forventer de at folk skal leve av? Jeg kaller det mobbing og harselering med folks helse.
    Jeg har ikke råd til medisiner (noe som gjør meg friskere), ikke råd til mat, bolig.
    Takk for at jeg betalte skatt i alle disse årene.

Jeg var hos feil person tydeligvis hos nav idag. At det går ann å booke feil..
    Jeg tør ikke å håpe på noe som helst etter dette møte med denne personen jeg snakket med nå.
    Sosial/sosinom er det jeg skal ha møte med nå. Æsj..
    Huff, man kan av og til begynne å lure
    Sender over en klem og ønsker at du får hjelp.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hvorfor ingen hjælp til folk under 26? Regner NAV mon med, man bor hjemme, til man er 26

Jeg håber, du kommer til at snakke med et mere forstående menneske - dette går jo ikke.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Det med at man må være over en viss alder for og få yrkesattføring har vært i alle år. Regelen er satt slik at man ikke skal kunne hoppe over og ta utdannelse når staten garanterer skoleplass, for så og komme rett etterpå og få gratis utdannelse + lønn/trygd.
    Regelen er forsåvidt grei på papiret, men så kommer det da noen som må skifte yrke på grunn av helsa.
    NAV kan likevel hjelpe; for da er det snakk om omskolering, men kravene er jo at det skal være en stor sjanse for at man vil både kunne skaffe og beholde jobb i det valget man tar og at utdannelsen man har gjør at man kan beviselig ikke jobbe i det yrket (f.eks. en gartner som utvikler allergi, en baker som utvikler melallergi, etc).
    Eldste sønnen min gikk på attføring fra han var 21 til han var 27 år gammel og prøvde seg i diverse utplasseringsjobber + tok noe ekstra fag ved den videregående skolen her. 27 år gammel gikk han over til uføretrygd, men han har en diagnose som NAV anerkjenner. Stoffskifteproblematikken blir så altfor ofte avslått som grunn til at man føler seg som en hundeskitt i hagen......

Men ikke gi deg; prat med sosionomen så fort du kan, og ikke gi opp. Vi lever tross alt i et velstandsland, og har man ikke rett på penger fra NAV når man er for syk til og jobbe eller gå på skole, så skal sosialkontoret støtte.

Lignende tråder

1. B-12 og hypotyreose?
    Av Vigdis i forumet B-vitaminer
    Svar: 31
    Siste melding: 31-01-13, 10:37
  2. Temperatur og hypotyreose 2
    Av mohaienne i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 24
    Siste melding: 02-11-09, 09:37
  3. Bindevev og hypotyreose
    Av Lilje i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8