Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
03-05-11, 14:27 #1
Sv: Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Hej BeritM
Ja, det er meget interessant og da jeg læste Marinas sidste indlæg - gik det op for mig, at min graviditet (før jeg blev syg) var også en "progesteron-graviditet". Det var faktisk en gammel jordemor, der sagde det til mig, efter at hun så mig til kontrolbesøgene og mente at jeg "blomstrede" mere og mere for hver gang hun så mig. Da jeg fortalte, at jeg "aldrig har haft det bedre" - begyndte hun skraldgrine og sagde, at netop denne sætning (udtalt af en gravid) var lige så sikker (om ikke sikrere) som en blodprøve.
Det var progesteron-graviditet og det har hun så fortalt en masse om, samtidigt med at hun turde også forsikre mig om, at barnet bliver kernesundt og velbegavet. Det blev så bekræftet de efterfølgende år.
Når du nu har haft lignende oplevelse med din anden graviditet - ja, er det så ikke en slags indikation, at det kunne være nyttigt at (lige som Ruth) supplere med transdermalt tilskud af østriol, testosteron og pregnenolone? Du har i hvert fald oplevet en hormonalt betinget bedring, du selv har kaldt for "fantastisk". Det er et stort ord og det må betyde, at du måske lever med flere hormonmangler, end du selv ved af? Det mener jeg er et forsøg værd at udrede for (altså udover at nøjes med blot "indenfor ref.området"), da gevinsten er enorm, hvis det skulle vise sig at det er tilfældet.
Det er sådan, at transdermalt optager kroppen kun det der er brug for, og udenom mave/tarm. Det er slet ikke utænkeligt, at denne "buket" kunne - ikke alene få sat skik på selve sygdommen, men også effektivt understøtte recovery fra binyrebelastningen?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-12, 20:01 #2
Sv: Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Dette var spennende lesning!
Jeg har sarcoidose og hver gang jeg har vært gravid har jeg blitt frisk og symptomfri. Jeg har hatt en godt regulert hypotyreose før alle svangerskapene.
I skrivende stund har jeg nettopp kommet over informasjon om østrogendominans og progesteron behandling. Jeg er desperat på jakt etter noe som kan hjelpe for det som nå virker som en evigvarende PMS med sterke smerter under eggløsning og mens. Jeg har prøvd å få hjelp av lege, men aldri blitt hørt for disse plagene som bare blir værre og værre. - dette hører vel strengt tatt inn i en annen tråd...
Jeg tror det er på tide å ta skjeen i egen hånd og starte med progesteron krem...
Lignende tråder
-
Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 03-05-11, 14:27 -
Hashimoto's og "progesteron-graviditet"
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 4Siste melding: 03-05-11, 14:27 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker