Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Dr. Rolf Luneng
Threaded View
-
11-04-12, 17:42 #3
Sv: Dr. Rolf Luneng
Det er en MEGET vigtig vinkel, Fruemå
Det lyder som en læge, alle med hypothyreose - med/uden diagnose, fine blodprøveresultater og masser af symptomer, i behandling/uden behandling, kort sagt - alle der har symptomer på lavt stofskifte - ville have ekstremt godt af at konsultere f.eks. en gang årligt eller to, for netop at få sat skik på deres nutrient-status. Det er en kendsgerning, at lavt stofskifte, herunder "træthedssygdomme" med andre diagnosebetegnelser - masseproducerer så mange forskellige nutrientmangler pga. dårlig eller forkert optag, at alene det kan have en selvforstærkende virkning på sygdommen.
Enkelte nutrient-mangler kan generere en række af symptomer, man kalder for symptomer på lavt stofskifte, men som i virkeligheden er symptomer på det/de bestemte nutrientmangler, som er opstået pga. lavt stofskifte. At afhjælpe disse mangler, og at vedligeholde nutrient-status, alene kan fjerne en hel del af de plagsomme symptomer, så det kan blive nemmere at udholde at leve med denne sygdom.
Man siger, at det ikke er hypothyreose, der gør ondt, men at det er alle disse satelit-tilstande, som hypothyreose skaber, der er de egentlige "skyldige" i forfald af både de fysiske og de mentale forringelser, symptomer, de fleste med hypothyreose oplever. Det er også årsagen til, at symptomer på hypothyreose kommer fra alle kroppens organer og systemer, hvor metabolismen er sløvet af hormonmangel og derfor er også den indre forsyning med de nødvendige nutrienter sløvet. Personligt mener jeg, at når man har hypothyreose - selv når den er velbehandlet - gavner det bedst, fortsat at opretholde ekstra forsyninger af nutrient-tilskud, netop for at råde bod på kroppens nedsat evne til selv at generere nutrienterne, eller optage dem fra maden.
Hormon-lægemidlerne kan ikke klare hele jobbet, uden at nutrienterne og fordøjelsen nogenlunde balancerer. I tråden om "Funktionel hypothyreose" skrev jeg lidt om netop disse ting..
... og det lyder derfor, som om Rolf Luneng er den rette mand til netop denne opgave.
Hvis man også kunne friste ham til at studere nutrient-aspekt ved lavt stofskifte, ville det være guldværd!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Endokrinolog Rolf Whitfield
Av Sonja Midtlien i forumet Hos legenSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 22:13

Svar med sitat

Bokmerker