Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Du har nok graves, siden du har antistoffer. Normalt skal de være 0. Forstår ikke at legen mente det var uviss. Bekrefter bare at endokrinologer bare ser på tall...hvis du er såvidt innenfor er du liksom frisk.
Frisk var vel aldri et ord han brukte og Graves ligger nok i bakhodet hans, men siden jeg bare var så vidt over ( som jeg forstod på han) så var det vanskelig å si så mye om diagnosen, derfor han ville ha meg inn igjen etter et halvt år og ikke ett. Selve tallene snakket vi ikke så mye om, men referanseverdiene sier jo noe om hva som kan være normalt å ha og ikke. Som det står under referansen på Haukeland sine sider: Selv om resultatet er innenfor referanseområdet kan en ikke utelukke autoimmun sykdom. Man kan jo ha antistoffer selv om man ikke har Graves, og jeg får jo behandling. Teorien angående mitt tilfelle er at jeg ha hatt et "normalt" tilfelle med høyt stoffskifte etter fødsel, men på grunn av to spontanabortert har dette ikke fått gått tilbake på normalt vis slik det skulle ha gjort.

Så han var nok åpen for det meste og ikke bare opptatt av tall. Som lærer i stoffskifte for legestudenter må jeg jo forvente at han vet hva han snakker om.... men frisk er jeg nok ikke!