Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
06-04-12, 10:07 #9
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Tusen takk for info, Blondie!!
Jeg er 43 år gammel, og regner med at min makspuls ikke kan være noe særlig over 185 pga alderen jeg er i. Og jeg har ikke fått målt min makspuls siden jeg ble syk, så den ligger kanskje mye lavere enn jeg har trodd. Nå er det en stund siden jeg løp med pulsklokke ( batteriet er dødt, og klokken er av den typen som må sendes inn til produsenten for å skifte batteri), men skal virkelig prioritere dette igjen. Men er helt enig med deg, Blondie. Skjønner at jeg trener helt galt. Har lenge følt at noe er feil, men sliter dessverre veldig med å klare å roe treningen. Har litt for lenge vært i den tro at "med ondt (hard trening og lite mat) skal ondt (overvekt) fordrives". Og selv om det sikkert høres helt sprøtt ut, så er det vanskelig å trene mindre selv om det er faktisk det jeg må gjøre. Jeg har ikke skjønt sykdommen min, og at ufornuftig trening faktisk gjør vondt verre.
Det som er så frustrerende er hvordan dagsformen kan variere så mye. En dag er det ikke noe problem å jogge i god hastighet en 7-8 km, mens en annen gang kan jeg har problemer med en rolig runde på bare 3-4 km. Pusten kan være helt fin, men har overhode ingen kraft i kroppen. Det er som om kroppen "lever sitt eget liv", jeg kjenner den ikke igjen fra hvordan den var tidligere.
Jeg har begynt med lav-karbo diett, og det fungerer helt suverent. Jeg har gått ned 3 kg på 3 uker (uten å være sulten!!!), det er over all forventning!!!! Kroppen virker også i mye bedre form. Treningen har gått mye bedre etter å ha begynt med lavkarbo, samtidig med at jeg har latt kroppen "få lov" til å ta det litt rolig når det trengs. Det er akkurat som om kroppen har mer energi. Etter å ha lest mye inne på dette forumet, så har jeg forstått at jeg ikke lenger kan være så opptatt av vekt og klesstørrelser og at det er mange ting angående hypothyreose jeg aldri kommer til å forstå. Jeg må lære å lytte til kroppen og godta at den nok aldri vil bli som "den var". Og går jeg ikke ned så mye som jeg først håpte, så er det ok. Det aller viktigste er at kroppen fungerer!!!
Slike forum er gull verdt, og har virkelig forandret livet mitt!!!!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.
Av voggis i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 07-02-11, 19:23 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening (jogging) med hypothyreose
Av chino i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 26-11-06, 23:07

Svar med sitat

Bokmerker