Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
22-08-10, 18:56 #1
Sv: HERBALIFE, soyabaserte produkter! ikke bra??
Soya er vel bra hvis man ikke spiser stoffskiftehormoner - under forutsetningen at soyaen som spises ikke er genmanipulert ?
Så vidt jeg husker så er soya et av de produkter som senker opptaket av stoffskiftehormoner i tarmsystemet.
Merk at Jod i beste fall ikke er nødvendig når man spiser stoffskiftehormoner - de inneholder all den Jod stoffskiftet trenger.
Og kroppen får Jod fra de-jodinaseprosessen som burde være nok til eventuallt andre jodoppgaver.
For de som har en delvis fungerende kjertel kan Jod måde være nødvendig - og skade. Det komemr an på situasjonen.
Kål, og andre goitrogene (strumafremmende) matvarer er selfølgelig også fint å spise - hvis man bare ikke er i den situasjon at struma er et tema.....
Ikke så lett dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-10, 19:42 #2
Sv: Soyabaserte produkter! ikke bra??
nei det er jammen ikke lett

hvorfor må alt være så innmari innvikla??
jeg har spist ( frem til nå) daglig soyaprotein måltidsbar i løpet av dagen, og/eller drukket soyaprot. shake.
Men dersom soyaprotein, ( derav navnet soya) er skadelig så må jeg vel kvitte meg med alt jeg har her da?
snakket med distributøren i herbalife. men hun mente d hadde ingenting negative virkninger på stoffskiftet såvidt hun visste. leger var i teamet deres og de skulle ha peiling.
Blir litt skremt når jeg leser litt rundt nå..
-
22-08-10, 19:49 #3
Det er i hvert fald en lodret løgn, Linni. Vil du vide mere om "hypothyreose-egnet" kost - prøv at læse de 3 "VIGTIG-tråde" du finder øverst her i forummet Stoffskifte og kosthold. Det er et godt sted at starte, når man vil finde ud af mere om, hvad er op og ned på vores kosthold.

I udlandet finder du mange tusinde oplysninger hvis du googler på hypothyroidism soy. Der finder du også påstande om at soya er tryg at spise uanset hypothyreose eller ej, men alle disse påstande fremfører samtidigt, at der mangler videnskabelige undersøgelser på mennesker, og til det siger jeg bare, at det har jeg ikke tid til at vente på, og jeg vil til enhver tid hellere lade tvivlen komme mit helbred til gode, end jeg vil tage chancer med stofskiftet. Man kan altså godt overleve uden soya. Det er ikke uden grund, at asiaterne har udviklet et enzym til at spalte syoaprotei, når deres kost har i årtusinde været baseret netop på soya. Vi er ikke genetisk beskyttet på samme måde.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-08-10, 19:53 #4
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10830
her fant jeg litt
( blir nesten litt engasjert!)
TUSEN TAKK, det dreier seg om vår kropp og for et bedre liv.
-
22-08-10, 19:59 #5
Valle vil på Norsk hete myse.
Finnes som pulverprotein i alle sportsbutikker.
Fant den igjen !
En tråd fra et annet fora om dette : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8142• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Strålende (les: radioaktive) produkter
Av Kevlin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 20-12-11, 11:38 -
Soyabaserte produkter! ikke bra??
Av Linni i forumet Helbred og kostholdSvar: 16Siste melding: 24-03-11, 18:06 -
Viktig om soya/soyabaserte produkter og unge kvinner!
Av rosaelefant i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 0Siste melding: 28-10-10, 13:37

Svar med sitat

Bokmerker