Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Elbeth, mine kortisolverdier lå og skrapte helt nede på bunnen i normalområdet da jeg tok spyttprøvetest for 2.5 år siden. Men det var normalområdet! Og da er det normalt, selv om du er sengeliggende og ikke orker å gjøre noe, så er det normalt.... Jeg synes vel at det er delvis sammenliknbart med normalområdet for FT4, det er også vidt. men er du vant til å ha en FT4 på 20, så sier det seg selv at du sannsynligvis ikke har det bra på 10. Men begge deler er normalområdet.

Men har du tilgang på T3, enten i form av thyroid eller Liothyronin går det jo an å prøve Paul Robinsons CT3M, se forumet Recovering with T3 for å se om du kan få binyrene tilbake til å bli normaltfungerende. Da slipper du å gå veien via hydrokortison osv. og du kan administrere det selv. Men les boka grundig før du setter i gang med dette
Jeg har ikke fått tatt spyttprøver for å måle kortisolnivåene mine. Min fastlege mener det ikke er nødvendig og dessuten dyrt. Men, hvis fastlegen nekter å ta dem, så vet jeg at f.eks Allers-legen Rolf Luneng både tar spyttprøver og hårmineralanalyse. Dr. Luneng er som jeg forstår privatpraktiserende, men hva er det da som stopper våre offentlig ansatte leger å kunne utføre de samme tjenestene?? Det er meg ubegripelig!!

Noen som aner logikken og hvordan det henger sammen??