Jeg skal snart til søvnutredning. Problemet mitt, er at jeg helst vil sove og sove... sover godt og lenge hele natta, og sover flere ganger i løpet av dagen (noen ganger bare dormer, men minst en søvnperiode på dagen er med drømmer og det hele...). Nå skal jeg altså utredes med søvnanalyse.

Er det noen som har gjort dette? Jeg er så engstelig for å få et svar som ikke er riktig, at jeg har en ekstra god eller en ekstra dårlig dag, slik at resultatet av testen ikke blir reelt. Eller at alt utstyret jeg skal ha på meg, vil komme til å hindre meg i å vise mitt problem, at jeg ikke får sove med alt dette på. Jeg skal sove en natt hjemme, og ha dagsøvn på sykehuset. Jeg blir litt stressa av sykehus, og er redd jeg ikke får vise hvordan jeg faktisk er til daglig. Resultatet vil jo kunne bli feil, og jeg vil måtte hangle meg gjennom dagene videre alene med problemet mitt. Egen erfaring med sykehuset, er at de tror veldig på prøvne de tar, og at det er lite rom for diskusjon og "rett ut" hvis de ikke fanger opp noe på prøver og tester. Jeg er jo selvsagt glad når man blir funnet "hel og frisk", men hva hjelper det når dagene ikke er gode, og en ikke en gang orker å ta seg en dusj.... Det er vanskelig å forklare omgivelsene hvordan dette er, og særlig det å be om tilrettelegging på jobben, kan jo ikke drive å gå sykemeldt i evigheter heller. Stoffskifteverdiene mine er fine, og har vært stabile de siste månedene, men jeg jeg ikke bra likevel.

*hjelp*