Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
02-10-08, 13:10 #1
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Vi som er hypo, og har vært det lenge, har som regel problemer med lav magesyre, og trenger absolutt ikke syrenøytrale eller nøytraliserende remedier. Vi trenger tvert imot mer syre, i form av hydroklorid.
En måte å teste om du har nok magesyre er visstnok ved å ta en halv teskje natron i et glass vann og drikke på fastende mage(eller godt utenfor måltid). Hvis du IKKE raper etterpå har du for LITE magesyre. Jeg vet dessverre ikke hvor mye vitenskapelig hold det er i denne testen altså.
En annen ikke-vitenskapelig test er å spise rødbeter. Hvis urinen er rød etterpå har du også for LITE magesyre.
Jeg elsker rødbeter og spiser dem i alle varianter. De har alltid farget urinen inntil jeg begynte med Betaine Hydrochloride tabletter til hvert måltid. Nå gir det ikke farge lenger. Så noe skjer i allefall.
Jeg har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid, antakeligvis pga bedre opptak, og blir fortere mett/spiser mindre. Jeg tror det er pga bedre næringsopptak.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
30-03-12, 18:23 #2
Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Hei
kan noen si meg hvor jeg kan få kjøpt Betaine Hydrocloride tabletter..
Tina J
-
30-03-12, 18:27 #3
Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Du kan finde nogle på bigvits.co/uk

Nielsigne
-
30-03-12, 21:44 #4
Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Tusen takk Nielsigne

Er det ikke noe jeg kan få tak i hos helsekost eller lege i Norge tro ??
Jeg går på levaxine for lavt stoffskifte og Hashimoto, ble i går sykmeldt 50 % pga at kortisoltesten var flat om morgenen og i alarm på kvelden.
har fått lest litt om binyrene, og forstått at jeg bør få tak i dette for evnt å hjelpe binyrene..
jeg har ikke fått med, for binyrene av legen på Balderklinikken.. skulle kanskje hatt det ??
takknemlig for all hjelp da jeg er ganske fersk på dette

Tina Jeanette
-
30-03-12, 22:01 #5
Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
også lurte jeg på en ting til , skal man følge det som står på boksen , eller er det annen dose som er anbefalt ??
kom ikke inn på siden du la link til , men fant denne : http://cpanel13.proisp.no/~anoheria/sano_v2/
-
30-03-12, 22:13 #6
Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Den kender jeg ikke.
Jeg bruger den til højre i dette billede: http://www.bigvits.co.uk/products.asp?cid=128 og tager én tablet 30-40 minutter efter måltidet/ måltiderne (nogle dage bruger jeg det ved flere måltider, andre gange kun ved et eller to) Bruger også enzymer. Det skulle også efterhånden sætte gang i min egen syre
Lignende tråder
-
Kan jeg ha lavt stoffskifte problemer om prøvene mine er helt fine?
Av Lucky i forumet DagbokerSvar: 16Siste melding: 25-06-14, 15:44 -
Lav kortisol produksjon uten stoffskifte problemer
Av username i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-02-11, 20:19 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39
Svar med sitat

Bokmerker