Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
30-03-12, 14:15 #11
Sv: Legen min sier at par definisjon er jeg ikke syk.
Hei Hassan

Du som pasient har rettigheter. Se bare her: Lov om pasient- og brukerrettigheter (pasient- og brukerrettighetsloven) [pasientrettighetsloven]. Se spesielt under Kapittel 3. Rett til medvirkning og informasjon og Kapittel 4. Samtykke til helsehjelp.
Det er forferdelig at du skal bli behandlet slik. Jeg håper din fastlege endrer mening om at du ikke er en syk mann. Hordan i allverden kan legen si det? Jeg vet ikke om du har lest Per Egil Hegges bok « Og så må du ikke stille spørsmål» som du kan lese på nett.
Fra: Og så må du ikke stille spørsmål
Kapittel 4: 1988: REISEN TIL AMERIKA (#10)
Høsten 1987 sto det klart for meg at Birgits helbredelse gikk mye langsommere enn vi hadde håpet, og det ble ikke bedre av at fremgangen ble avbrutt av sporadiske tilbakeslag. Jeg skjønte siden at det er høyst naturlig: Settes behandling inn med det samme, skjer det oftest ikke noen skade.
Går man med disse plagene en tid, øker faren for at svært mye av kroppen slites ned: Nedsatt funksjon i leveren, som ofte er en konsekvens av lavt stoffskifte - og ofte det første symptomet som kan fastslås ved tallverdier i leverfunksjonsprøver - kan bli varige, det tar tid å få bukt med ledd- og muskelsmertene, immunitetsforsvaret svekkes, og hos kvinner er tiltagende gynekologiske plager svært vanlige, foruten en del sterkt varierende psykiske virkninger.
Dette er ikke mer ulogisk, og heller ikke vanskeligere å forstå, enn det forhold at en bilmotor som kjører med for lavt oljetrykk, får stadig alvorligere skader jo lenger slik ansvarsløs kjøring fortsetter før man etterfyller. Men en utbredt oppfatning i det norske medisinske miljøet langt inn i 90-årene var at hypothyreose ikke nødvendigvis er en sykdom, bare en tilstand, og at det ikke er farlig å gå med den.
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Av tussemaja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 82Siste melding: 11-02-12, 15:08 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
Av Sharah i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 11-06-11, 13:19 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09

Svar med sitat
Bokmerker