Viser søkeresultater 1 til 10 av 172

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Standard Sv: Dagboken til Vibeke S

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    WOW! Det er den omvendte cortisol-verden! Hvis jeg havde disse tal i denne rækkefølge, ville jeg ikke kunne komme op af sengen før sent på aftenen, og ville ikke kunne sove igen, før op ad formiddagen dagen efter.

Det bliver interessant at se, om der kommer nogen kommentarer på den "omvendte cortisol"...
    Takk Anisa
    Etter en kjapp runde på nettet så skjønner jeg at tallene er litt rare, men jeg har en mistanke om at de tar et gjennomsnitt og da ser at den er innenfor normalen.
    Så jeg er nå lei, fryktelig lei av å vente. Dette her betyr noe, så derfor ringte jeg heggelie kompetansesenter. Desverre er det fullt hos Dag Schiøth, men jeg fikk time hos Ellen Heida som jobber tett med DS. Og om hun ikke kan hjelpe meg, kommer jeg til hos DS.
    20. april skal jeg dit! har hørt om så mange som får hjelp der.

Og ja, det er fryktelig vanskelig å sove for meg, jeg krabber jo rundt i senga av uro og mediterer og mediterer og gjør mitt beste for å roe meg.
    Og dagene er jeg jo også veldig trøtt, men jeg klarer å jobbe noe og det er jo bra. Men blir jo frykteliug sliten av det.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Dagboken til Vibeke S

Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeS Vis post
    Takk Anisa
    Etter en kjapp runde på nettet så skjønner jeg at tallene er litt rare, men jeg har en mistanke om at de tar et gjennomsnitt og da ser at den er innenfor normalen.
    Så jeg er nå lei, fryktelig lei av å vente. Dette her betyr noe, så derfor ringte jeg heggelie kompetansesenter. Desverre er det fullt hos Dag Schiøth, men jeg fikk time hos Ellen Heida som jobber tett med DS. Og om hun ikke kan hjelpe meg, kommer jeg til hos DS.
    20. april skal jeg dit! har hørt om så mange som får hjelp der.
    Selv tak, VibekeS Jamen... foråret er på trapperne, og Påsken med. Dagene mellem i dag og d. 20. april vil gå hurtigt, skal du se. Spild ikke tiden på at være lei. Det bliver du ikke bedre af, og ventetiden vil føles længere og langsommere, foruden at din trivsel har allerede nok at gøre med at klare sig mod sygdommen, så ikke også have "lei" på slæb, vel? Det vigtigste er, at du er beslutsom og har et slagplan!

Og ja, det er fryktelig vanskelig å sove for meg, jeg krabber jo rundt i senga av uro og mediterer og mediterer og gjør mitt beste for å roe meg.
    Og dagene er jeg jo også veldig trøtt, men jeg klarer å jobbe noe og det er jo bra. Men blir jo frykteliug sliten av det.
    Med det høje aften/nat cortisol, kan du meditere dig halvbevidstløs, uden at det hjælper på søvnen. Prøv at skaffe dig melatonin. Ikke som "sovemedicin" (det er en misforståelse at melatonin får folk til at sove), men som en "cortisol-undertrykker". Med så højt aften/nat cortisol som over 8... passer omtrent 6-8 mg melatonin, taget allerede 2-3 timer inden sovetid, sådan så det ligger mellem måltider - dvs. inden du skal have lidt natmad, før du skal sove (for ikke at få blodsukkerfald ude på de små morgentimer, ofte med morgenhovedpine eller migræne til følge). Melatonin vil undertrykke overflow af cortisol, og selv om du måske ikke kommer til at sove som en baby, vil det alligevel give dig et ordentlig hvil og mere søvn end du får nu.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Selv tak, VibekeS Jamen... foråret er på trapperne, og Påsken med. Dagene mellem i dag og d. 20. april vil gå hurtigt, skal du se. Spild ikke tiden på at være lei. Det bliver du ikke bedre af, og ventetiden vil føles længere og langsommere, foruden at din trivsel har allerede nok at gøre med at klare sig mod sygdommen, så ikke også have "lei" på slæb, vel? Det vigtigste er, at du er beslutsom og har et slagplan!

Med det høje aften/nat cortisol, kan du meditere dig halvdød, uden at det hjælper på søvnen. Prøv at skaffe dig melatonin. Ikke som "sovemedicin" (det er en misforståelse at melatonin får folk til at sove), men som en "cortisol-undertrykker". Med så højt aften/nat cortisol som over 8... passer omtrent 6-8 mg melatonin, taget allerede 3-4 timer inden sovetid. Melatonin vil undertrykke overflov af cortisol, og selv om du måske ikke vil sove som en baby, vil det alligevel give dig et ordentlig hvil og mere søvn end du får nu.
    Anisa
    Jeg er bare glad jeg, for at jeg har noen tall som viser noe, selv om legen kanskje ikke tar tak i det. 20. april synes jeg var kjept jeg, hadde forventet mye lengre ventetid! Så dette blir bra. med lei mente jeg bare at jeg er lei av å stange hodet i veggen på det offentlige, at jeg nå vil ha hjelp!
    takk for tips om Melatonin, kan man skaffe dette på apotek?
    jeg har hatt det slik i mange, mange år jeg, fryktelig vanskelig med å sove om natta, men kan duppe av over en lav sko i løpet av dagen.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

jeg er noget forvirret nå. Ringte jo to ganger til legekontoret, og sekretæren sa verdiene. leste de opp...morgenprøven viser 0,6, kveldsprøven viser 8,1. jeg ba henne gjenta dette.
    Nå ringte legen, og jeg fikk desverre ikke tatt telefonen. Meldingen på svareren var uklar.
    han sa at kveldsmålingen viser 8,1, og referanseverdiene er 3 - 27. og kveldsmålingen viser 0,6 og referanseverdiene er under seks.
    Så det er mulig at sekretæren har byttet om, og at legen mener at 8,1 målingen er om morgenen.
    Så da er det i alle fall ikke så hårreisende som det først kunne se ut som.
    jeg har bedt om å få en oppklaring, så får vi se.
    Skal oppdatere i alle fall!
    Og jeg holder uansett på timen på Heggeli.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    502

jeg er noget forvirret nå. Ringte jo to ganger til legekontoret, og sekretæren sa verdiene. leste de opp...morgenprøven viser 0,6, kveldsprøven viser 8,1. jeg ba henne gjenta dette.
    Nå ringte legen, og jeg fikk desverre ikke tatt telefonen. Meldingen på svareren var uklar.
    han sa at kveldsmålingen viser 8,1, og referanseverdiene er 3 - 27. og kveldsmålingen viser 0,6 og referanseverdiene er under seks.
    Så det er mulig at sekretæren har byttet om, og at legen mener at 8,1 målingen er om morgenen.
    Så da er det i alle fall ikke så hårreisende som det først kunne se ut som.
    jeg har bedt om å få en oppklaring, så får vi se.
    Skal oppdatere i alle fall!
    Og jeg holder uansett på timen på Heggeli.

Høres lurt å å holde på den timen.
    Ønsker deg en god da, og legger igjen en god klem til deg.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    Høres lurt å å holde på den timen.
    Ønsker deg en god da, og legger igjen en god klem til deg.
    Takk skal du ha!
    Skal jaggu bli godt å bli sjekket skikkelig ja.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Ikke moro når man ikke snakker samme språk som legen. Bra du stod på ditt, Vibeke

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Ikke moro når man ikke snakker samme språk som legen. Bra du stod på ditt, Vibeke
    Takk Blondie!

Er det forøvrig noen som vet hvordan man kan få ned leververdier?
    Skal linge legekontoret i korgen og få høre om verdiene, men brikkene faller liksom på plass nå (bortsett fra høyt FT4-brikken og struma-brikken)
    Dagboken til VibekeW

Lignende tråder

1. Dagboken til Tone
    Av toneij i forumet Dagboker
    Svar: 66
    Siste melding: 10-01-13, 22:52
  2. Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
    Av Fanni i forumet Dagboker
    Svar: 62
    Siste melding: 29-04-12, 14:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker