Sitat Opprinnelig skrevet av Evlina Vis post
Takk for fine ord setter veldig veldig stor pris på det, dere aner virkelig ikke
Jeg tror, at jeg kan tillade mig, på vegne af alle andre sige: vi aner

Men det gjorde godt å følge rådet ditt Anisa, bare ta fri fra hele opplevelsen. Gråt litt på samboern, dro på jobb og møtte de fantastiske kundene våre, så gikk det bedre
Jeg har håbet, at du kunne anvende rådet, fordi ikke alle har styrke nok til det, når de bliver akut belastet. Nu ved du at du kan, så du kan bruge det igen, når behovet er der igen. Desværre får du brug for det igen, som du endnu står ved vejens begyndelse... men nu ved du det, og derfor vil du slippe for det negative, lammende overraskelsesmoment, og vil være i stand til, næsten straks at sende skidtet tilbage, i hovedet på den/dem som ødelægger dig, i stedet for at gøre deres job, som er at hjælpe. Du må ikke lade nogen at nedbryde dig igen, og her kan linket til "non-compliance-tråden" i mit svar til BenteR - være til stor hjælp, hvis du orker nærlæse den. Du har virkelig gjort det flot i går!

Jeg trodde kanskje for godt om legen, for han har jo vært sååå forståelig og hyggelig, men ikke hjelpsom i det hele tatt. men det viste jo seg å være helt feil, og spesielt måten han reagerte på. Blir egentlig litt kvalm av å tenke på hvordan noen kan oppføre seg mot et menneske som bare prøver å få hjelp. Jeg ser opp til alle dere som har klart å holde dere sterke i all motgang disse sadistene har utsatt dere for.
Sadisterne? Ja, også jeg havde tænkt dette ord, når jeg husker min egen fortid, og ellers læser hvad folk skriver her... Man skal altid vogte sig for en læge, der er - som du beskriver - påfaldende sååå forståelig og hyggelig. Du har været hos en læge, vi i Danmark kalder for TERM-læge, der netop anvender denne fremgangsmåde med at være "forstående" og "interesserede", uden dog at omsætte denne kunstige opmærksomhed i ægte lægehjælp. Det er mere for at pacificere patienten inden h*n begynder at remse symptomerne op, og klage sig..

TERM-lægerne ser altid først efter tegn (de altid finder) på såkaldte "funktionelle sygdomme"... Hvad det er, og hvorfor det er livsvigtigt relevant for os med hypothyreose - kan du læse om i forummet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser.

Hellere læse for meget i det forum, end for lidt, fordi det kan ruste dig til at være på forkant, og forberedt, hver gang du møder en "hypokonder-jæger" til læge, på din lange vej med og mod hypothyreose.... eller en hvilken som helst anden sygdom, dårlige læger kalder for "funksjonelle" når de ikke kan finde ud af at stille en diagnose pga. udygtighed og uvidenhed. Så i stedet for at indrømme at man er en læge der ved for lidt (og gøre noget ved det), er det meget nemmere at tørre sin egen uduelighed af på den sagesløse patient, og lade sygdommen fortsætte og forværres.

Det kaldet jeg for det ultimative svigt, men svigt-problematikken undervises ikke i på doktorskolen, så må vi - patienterne - undervise hinanden i at håndtere lægesvigt, og overleve det. Det er en nødvendig del af "uddannelsen" i at være en patient i vore dages sundhedsvæsen, så vi kan overleve, selv de værste sadister i lægestanden, eller bare de ukvalificerede.

Hvad siger din sambo til alt dette?

Hav en rigtig fin dag!