Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
I dag er formen bedre, har klart å luke et lite bed, må ta det rolig i begynnelsen. Jeg har bedrevet lite fysisk aktivitet de siste ukene.

I går stressdoserte jeg hydrokortison opp til 40 mg, det var det som måtte til.

Jeg lurer på om dette mest av alt er binyrer, siden de verdiene hele tiden har gått ned. At fordi binyrene ikke har fått nok tilskudd, så har heller ikke T3 maktet å trenge i tilstrekkelig grad inn i cellene? Derfor har FT3 stått nesten likt uansett dose jeg har gått på? Kan dette være et svar?
FT3 har ligget mellom 5.6 og 6 enten dosen lå på 3.75 grain eller 2 grain.

Kanskje T3 vil gå opp når binyrene nå får mer hydrokortison?
Dette er kjempevanskelig, Vigdis. Vi som bruker HC vil så veldig gjerne slippe å bruke det (selv om legene våre oppfører seg som vi bruker det som A eller B preparater). Av og til må man opp i en høy HC dose en tid for å komme seg til hektene. Selv har jeg tendens til å ville trappe ned, og dette går bra helt til det ikke går bra, nettop pga manglende stressdossering. Om T3 går opp eller ikke tør jeg ikke besvare, men T3 kommer iallefall lettere inn i cellene der den hører hjemme. Det er nok fornuftig for deg å ligge høyt noen dager, for deretter å trappe ned til en mer fysiologisk dose etter vanlig nedtrappingsregime. Tror ikke du skal henge deg opp i blodverdien på T3, fordi kanskje du forbruker mer av dette hormonet når dosen er høy, sammen med en høy HC dose. Det jeg prøver å si er altså at du kan ikke se isolert på Erfa dosen og blodprøven, men den må også sees i sammenheng med HC dosen du tok på samme tid. Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i binyrene dine.