Viser søkeresultater 31 til 40 av 76
-
07-03-12, 13:22 #31
Sv: Femten år med ME, eller er det stoffskifteproblemer? Veien mot en diagnose.
Har sjekket leveren for et års tid siden, da var den normal, men den reagerer utrolig lett på paracet og medisiner (overfølsom) og jeg kom på at jeg hadde jo betennelse i kjeven uka før *klaske panne* og gikk på pinex forte + ibux og antibiotika!!!! *klaske panne* Det var jo et strålende eksempel på hvor tåkete hjernen min er.....Bah!
MEN det forklarer jo hvorfor prøvene er så høye da så dette ble jo bra likevel! Ringte legekontoret i sta og fortalte om min seniltabbe og jeg fikk komme ned på mandag for å ta nye prøver!
Litt flau jeg asså 

-
08-03-12, 00:12 #32
Det er da ikke noget at være flov over ... det er jo bare fordi man ikke går og tænker på alle sine dårligdomme hele tiden
-
08-03-12, 00:59 #33
Takk for oppmuntringen! Ja jeg glemmer alt sånt ganske fort, tror det er en forsvarsmekanisme jeg har bygd opp over år med bare sykdom.
Mål for i morgen:
Huske å ringe Dr.Hertoghes kontor
Hente henvisninger fra legen og sende til forsikringsbyrået
Hmm....Var det noe mer da tro.....*glemt* Tror ikke det
-
08-03-12, 02:46 #34
*fnis* ikke se på sokkeloet her nå da, orka ikke traske inn på badet for å dusje beina før jeg tok bildet....
Mine delvis gule fotsåler

Vakre eller? Hihi! Har høy vrist så det er ikke så stor overflate av midten av foten som når ned i gulvet, hælen som får mest belastning, jeg er en hælgåer! Man skulle tro jeg ikke gjorde annet enn å gå hele dagen når man ser hard hud og trevler, men jeg sitter eller sover 80% av dagen for å være ærlig
Skulle hatt babyføtter jeg nå asså! 
Hva mener dere? Ser dere at det er gult eller innbiller jeg meg dette? Ser de kanskje helt normale ut? Var litt vanskelig å få tatt bildet og for vi har varmt lys i hele huset så jeg prøvde å få beina opp i stuevinduet *fnis*
-
08-03-12, 13:50 #35
24.mai skal jeg til Dr.Hertoghe!!!! Wohoooi! Forventet ikke å få noen time når jeg ringte (mersom venteliste) men sannelig fikk jeg det gitt!

-
17-03-12, 21:57 #36
Sv: Veldig varm når det er varmt og veldig frossen når det er kaldt?????
Var på min første utredningstime for ME nå på onsdag, føles bortkastet men jeg gjør det for at NAV hvertfall ikke skal ha noe å si. Gleder meg og gruer meg til å finne ut hva Dr.Hertoghe finner ut!
-
18-03-12, 09:38 #37
Rabiosa, skrive en lang rapport om hva Hertoghe sier, dette er interessant for mange av oss. Lykke til videre!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-03-12, 17:03 #38
Ja det skal jeg
Kan nesten ikke vente nå!
-
25-03-12, 20:07 #39
Jah, da har jeg fått time på Aleris på førstkommende tirsdag hos indremedisiner Dr.Kulseng takket være helseforsikringen min, så det er jo bra! Spent på å høre hva han mener om helsen min.
Ellers har jeg ikke fått tatt blodprøvene som skal til Belgia enda, da jeg presterte å få influensa i stedet. Så nå skal jeg ringe til Belgia i morgen for å få det unnagjort(tar prøvene på tirsdag da, og samler urin fra i morgen tidlig av).
Sist onsdag var jeg på ME-utredning på St.Olavs, og så langt har jeg hvertfall fått bekreftet at jeg er ikke depressiv på noen som helst måte så det er jo også bra. Ingen kan komme å si at det er det som feiler meg hvertfall så jeg er fornøyd. Skal tilbake på torsdag nå for å snakke med lege, og neste gang blir det sykkeltest så det kan jo bli interessant for meg som har så god kondis etter mange år i godstolen
Høhø! (ser for meg at jeg dør av pesing etter et par minutter maks)
Smerte i albuene mine plager meg veldig for tiden....skikkelig intenst og midt inni på en måte, blir mye verre når det er kaldt så nå må jeg ligge med hendene inni dyna hele natta, noe jeg absolutt ikke liker!!!! Tar gjerne imot tips for lindring på natta spesielt!
Klarte å være ute med minstejenta mi i over en time i dag noe som imponerte både meg og samboeren, men nå ligger jeg da altså i godstolen igjen og orker ikke mer i dag. Søvnen er helt på bærtur, sovna ikke før halv seks i mårres, og sov da til halv to i dag! Ikke bra! Har vært nærmere tre hver natt nå de siste to ukene...
-
27-03-12, 20:24 #40
Ja da har jeg vært hos indremedisiner Dr.Kulseng, og tilbake sitter jeg med en post it lapp med min egen håndskrift på hvor det står at jeg må holde meg unna sukker, hvetemel, melk, rødt kjøtt og gjærbakst i en måned.
Kanskje jeg har tarmproblemer (derav dietten) siden søsteren min har ulcerøs colitt. Jeg ble ikke henvist til noe prøvetaking eller noe i forhold til det.
Mine blodprøver var innenfor referanseverdien så derfor feiler det meg ikke noe der.
Jeg ble på under 5 min plassert i ME kategorien.
Jeg er dritskuffa for det eneste han gjorde av undersøkelser var å klemme på sideflesket mitt og si at kanskje det var en betennelse i det, og så ble ikke det nevnt flere ganger. :( Bra jeg skal til Dr.Hertoghe i mai sier jeg bare. Sier Hertoghe at det ikke er noe galt med stoffskiftet og binyrene mine så greit, men en lege som snart er pensjonist og som ikke engang gidder å høre på hva problemet mitt (av 15-20 punkter med symptomer fikk jeg klemt inn 4 på det kvarteret jeg var der, og på det kvarteret så rakk han å diktere brevet med konklusjonen sin til fastlegen min) er så får norske leger bare ha det så godt.
Han var jo ikke interessert engang! Skal noen til Aleris så sørg for å få time tidlig på dagen, for kommer du sent så er muligens legen mer interessert i å komme seg hjem enn å høre på deg.
Lignende tråder
-
Væskefyllte, smertefulle kuler oppover hånden. Myksødem?
Av janis i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 1Siste melding: 01-12-11, 12:14 -
Fritt T4 som drifter oppover(?) etter total thyroidectomy
Av Zena i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 10-05-11, 12:25 -
Mitt liv, et levende helvete! Hypo 11 år, nye forandringer..
Av Thomas W H i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 28-02-09, 15:37 -
TSH synker, men FT4 går nesten ikke oppover...
Av sivcath i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-07-07, 12:30 -
Levende død,noen som føler det samme?
Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 5Siste melding: 06-08-05, 22:17
Svar med sitat
Bokmerker